Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Pasagerii au dreptul la rambursarea costului biletului
Cu trenul, avionul sau vaporul, aproximativ 80% dintre cetăţenii europeni intenţionează, în pofida crizei economice, să meargă în concediu, iar pentru aceştia CE readuce în atenţie drepturile călătorilor.
Legislaţia Uniunii Europene sprijină cetăţenii europeni în momentele mai puţin plăcute, când le sunt încălcate drepturile de călătorie. Acest lucru ar putea să se întâmple chiar în momentele de bucurie din concediu, astfel că Executivul european le reaminteşte pasagerilor care circulă cu avionul, trenul, autocarul sau vaporul drepturile de care beneficiază. În ceea ce priveşte cursele aeriene, călătorilor care sunt nevoiţi să aştepte mai mult de două ore o cursă companiile sunt obligate să le ofere mese şi băuturi gratuite. În cazul în care întârzierea depăşeşte cinci ore sau zborul este anulat, pasagerii pot alege între a li se rambursa costul biletului în termen de şapte zile, a zbura gratuit către aeroportul de origine sau a fi transferaţi către locul de destinaţie cu un alt mijloc de transport. De asemenea, dacă zborul este amânat pentru a doua zi, compania aeriană trebuie să asigure cazarea pasagerilor. Europenii care se deplasează cu trenul beneficiază de aceleaşi drepturi, precum primirea informaţiilor despre preţurile cele mai avantajoase, despre cele mai rapide rute şi despre cele mai bune corespondenţe, ca şi despre modalităţile de acces în gări şi vagoane. În cazul în care trenul înregistrează o întârziere de până la două ore, biletul este rambursat în proporţie de 25%, în timp ce pentru întârzieri mai mari, procentul de rambursare este de 50% din preţul biletului. În situaţia în care compania aeriană sau de căi ferate pierde sau deteriorează bagajele, va fi obligată să despăgubească călătorii cu până la 1.220 de euro, în cazul zborurilor, şi până la 1.300 de euro, în cazul călătoriilor cu trenul. Pasagerii care călătoresc pe mare sau pe căile navigabile interioare, în special cei cu dizabilităţi sau cu mobilitate redusă se vor bucura, începând cu anul 2012, de noi drepturi care îi vor proteja în călătoriile lor pe teritoriul UE. Noile drepturi includ, printre altele, garantarea rambursării preţului călătoriei sau oferirea unei rute alternative în cazul anulării cursei sau al întârzierii plecării cu mai mult de 90 de minute, asistenţă corespunzătoare (precum gustări, mese, băuturi răcoritoare şi, dacă este necesar, asigurarea cazării pentru maximum trei nopţi, la o valoare de până la 80 de euro/noapte) în cazul anulării cursei sau al întârzierii plecării cu mai mult de 90 de minute, precum şi despăgubiri, în valoare de 25%-50% din preţul biletului, în caz de întârziere la sosire sau de anulare a călătoriilor.