Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pasagerii au dreptul la rambursarea costului biletului

Pasagerii au dreptul la rambursarea costului biletului

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Oana Nistor - 14 Iulie 2010

Cu trenul, avionul sau vaporul, aproximativ 80% dintre cetăţenii europeni intenţionează, în pofida crizei economice, să meargă în concediu, iar pentru aceştia CE readuce în atenţie drepturile călătorilor.

Legislaţia Uniunii Europene sprijină cetăţenii europeni în momentele mai puţin plăcute, când le sunt încălcate drepturile de călătorie. Acest lucru ar putea să se întâmple chiar în momentele de bucurie din concediu, astfel că Executivul european le reaminteşte pasagerilor care circulă cu avionul, trenul, autocarul sau vaporul drepturile de care beneficiază.

În ceea ce priveşte cursele aeriene, călătorilor care sunt nevoiţi să aştepte mai mult de două ore o cursă companiile sunt obligate să le ofere mese şi băuturi gratuite. În cazul în care întârzierea depăşeşte cinci ore sau zborul este anulat, pasagerii pot alege între a li se rambursa costul biletului în termen de şapte zile, a zbura gratuit către aeroportul de origine sau a fi transferaţi către locul de destinaţie cu un alt mijloc de transport. De asemenea, dacă zborul este amânat pentru a doua zi, compania aeriană trebuie să asigure cazarea pasagerilor.

Europenii care se deplasează cu trenul beneficiază de aceleaşi drepturi, precum primirea informaţiilor despre preţurile cele mai avantajoase, despre cele mai rapide rute şi despre cele mai bune corespondenţe, ca şi despre modalităţile de acces în gări şi vagoane. În cazul în care trenul înregistrează o întârziere de până la două ore, biletul este rambursat în proporţie de 25%, în timp ce pentru întârzieri mai mari, procentul de rambursare este de 50% din preţul biletului.

În situaţia în care compania aeriană sau de căi ferate pierde sau deteriorează bagajele, va fi obligată să despăgubească călătorii cu până la 1.220 de euro, în cazul zborurilor, şi până la 1.300 de euro, în cazul călătoriilor cu trenul.

Pasagerii care călătoresc pe mare sau pe căile navigabile interioare, în special cei cu dizabilităţi sau cu mobilitate redusă se vor bucura, începând cu anul 2012, de noi drepturi care îi vor proteja în călătoriile lor pe teritoriul UE.

Noile drepturi includ, printre altele, garantarea rambursării preţului călătoriei sau oferirea unei rute alternative în cazul anulării cursei sau al întârzierii plecării cu mai mult de 90 de minute, asistenţă corespunzătoare (precum gustări, mese, băuturi răcoritoare şi, dacă este necesar, asigurarea cazării pentru maximum trei nopţi, la o valoare de până la 80 de euro/noapte) în cazul anulării cursei sau al întârzierii plecării cu mai mult de 90 de minute, precum şi despăgubiri, în valoare de 25%-50% din preţul biletului, în caz de întârziere la sosire sau de anulare a călătoriilor.