Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Patru din 10 apeluri la 112 sunt nejustificate
Operatorii serviciului 112 au preluat anul trecut 10,24 milioane de apeluri (cu 90.000 mai puţine decât în 2021), dintre care urgenţele au reprezentat 57,82%, informează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu ocazia Zilei Europene a Numărului de Urgenţă 112, sărbătorită anual la 11 februarie.
Dintre apelurile de anul trecut, 42,18% au fost non-urgente, reprezentând solicitări de informaţii privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi şi livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau alte solicitări fără legătură cu o situație de urgenţă.
Cele mai multe dintre cazurile de urgenţă recepţionate au fost transferate către Ambulanţă (51,36%), urmată de Poliţie (23,35%), ISU-SMURD (18,05%), Jandarmerie (5,12%) şi alte agenţii (2,11%).
În ceea ce privește apelurile într-o limbă străină, numărul acestora a crescut la 24.383 (+16%) față de 20.944 în 2021. „Fiecare operator stăpâneşte cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, printre care amintim engleză, franceză, spaniolă, ucraineană, maghiară, italiană, germană, turcă, rusă, greacă şi bulgară”, informează STS.
Printre cazurile gestionate se numără şi cel al unui refugiat ucrainean care în luna octombrie, vrând să intre în România, s-a rătăcit noaptea în zona muntoasă din judeţul Suceava, fiind salvat după un apel la 112. Un alt caz este cel al unei tinere de 19 ani venite din Ucraina împreună cu soţul. Ajunsă la Tulcea, tânăra a căzut într-o capcană întinsă chiar de soţul ei, care a dat-o pe mâna traficanţilor de persoane. „Femeia a reuşit să obţină un telefon mobil şi să sune la 112. (...) În cele din urmă, a fost găsită şi salvată”, menţionează STS. (C. Z.)