Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Pe scurt
Tot mai mulţi restanţieri la bănci
Românii îşi plătesc tot mai greu ratele la bancă, datele Băncii Naţionale arătând că restanţele la credite au crescut, în ultimul an, cu 73%, până la aproape 1 miliard de lei. Cei mai mulţi români nu şi-au plătit ratele la bancă în intervalul septembrie-noiembrie 2008, atunci când criza a început să îşi arate colţii şi la noi, iar restanţele s-au majorat cu peste 30%. Datoriile la creditele în monede „exotice“, în special franci elveţieni, au crescut de 34 de ori, până la 20 de milioane lei. În acelaşi timp, restanţele la împrumuturile în valută au crescut cu 120%, la 200 de milioane de lei. Cea mai mare pondere în volumul restanţelor o deţin creditele în moneda naţională, care sunt mai mari cu 60% şi ajung la 800 de milioane de lei. O bună parte dintre românii care au datorii la bănci se poate regăsi în următorul profil: bărbat în vârstă de peste 40 de ani, cu o datorie de aproape 2.500 de lei, pe care nu a plătit-o de mai bine de 1 an. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, un român va cheltui, lunar, în acest an peste 250 de lei pe alimente şi peste 140 de lei pentru plata serviciilor. Companii aeriene avertizate că încalcă drepturile consumatorilor Oficiul german pentru protecţia consumatorilor a avertizat nouă companii aeriene că nu respectă în totalitate prevederile europene în materie de afişare a costurilor complete ale unui bilet de avion, scrie „Deutsche Welle“. Cele nouă companii atrag în continuare clienţi prin intermediul paginilor de internet, în care afişează preţuri promoţionale incorecte. Potrivit directivei UE din noiembrie 2008, companiile sunt obligate să prezinte detaliat şi la timp toate costurile aferente unei călătorii, dorindu-se eliminarea capcanei preţurilor mici la care se adăugau, aproape de finalul tranzacţiei on-line, o sumedenie de costuri în subsolul paginii. De asemenea, operatorii de zbor au fost somaţi să nu mai adauge automat la preţul biletului asigurarea pentru călătorie. Germanwings, care efectuează curse şi în România, este departe de un nivel satisfăcător, iar împotriva Intersky, Ryanair şi altor firme au fost demarate proceduri de penalizare. Pasagerii curselor feroviare vor beneficia pe viitor de mai multă protecţie a drepturilor lor de consumatori, potrivit unui proiect al guvernului federal. Astfel, operatorul feroviar va fi obligat să-şi asume răspunderea pentru întârzieri sau anulări de curse. Pasagerii vor primi înapoi 25% din costul biletului la o întârziere de peste o oră, iar la peste două ore se ajunge chiar la 50%.