Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Pe scurt
Peste 1.800 de angajaţi de la Alro Slatina vor fi disponibilizaţi
Peste 1.800 din cei 3.500 de salariaţi ai fabricii de aluminiu Alro Slatina vor fi disponibilizaţi, iar 50% din halele de producţie vor fi închise, urmând ca din martie să fie închise şi celelalte hale, a anunţat liderul sindical al unităţii, Constantin Popescu. Potrivit liderului de sindicat al fabricii de aluminiu Alro Slatina, conducerea societăţii s-a întors recent de la Zurich, iar vineri i-a informat pe angajaţi că va înceta activitatea în 50% din halele de producţie şi că vor fi concediaţi 1.800 de angajaţi din cei peste 3.500. „Din cele 130 de milioane de euro cât a avut câştig Alro Slatina, s-a considerat că nu-şi permit pierderi de 20-30 de milioane de dolari. Puteam ieşi întăriţi din această criză cu o politică bună. Conducerea Alro Slatina a fost la Zurich, acolo unde a avut loc Consiliul de Administraţie, unde li s-a comunicat să dea afară 1.800 de oameni din 3.500. Se vor închide trei hale de electroliză, adică 50% din fabrică, urmând ca în martie să se închidă restul“, a declarat liderul de sindicat Constantin Popescu. Potrivit sursei citate, o dată cu reducerea producţiei de la Alro Slatina şi-ar putea pierde locurile de muncă alte 20.000 de persoane care lucrează în societăţi a căror activitate depinde de cea a fabricii de aluminiu. „În judeţul Olt, toată activitatea economică se învârte în jurul Alro Slatina. În amonte şi aval de Alro Slatina funcţionează alte societăţi a căror activitate depinde foarte mult de cea a noastră. Cred că îşi vor pierde slujbele alţi 20.000 de oameni“, a mai spus liderul de sindicat de la Alro Slatina. 10% din firmele de transport din România vor falimenta în două luni Peste 600 de firme de transport, reprezentând circa 10% din totalul firmelor de profil, vor falimenta până în februarie 2009, ca urmare a creşterii necontrolate a taxelor şi impozitelor, a dobânzilor la credite şi a stării infrastructurii, potrivit Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). Operatorii apreciază că procentul firmelor falimentare va creşte pe tot parcursul anului viitor până când va atinge, la finele anului, 60% din totalul firmelor. „Din cele aproximativ 24.000 de societăţi de transport înregistrate la Autoritatea Rutieră Română, doar 12.000 mai activau în intervalul 2007-2008 în domeniul transporturilor rutiere, iar active doar 6.000“, se arată într-un comunicat FORT. Printre motivele invocate de FORT se află cheltuielile operaţionale, lipsa producţiei interne, scăderea exporturilor şi importurilor. Pierderile suportate de toţi utilizatorii de infrastructură sunt de ordinul milioanelor de euro, contorizate în reparaţii şi întreţineri auto pentru pagube provocate de „craterele“ din asfalt, potrivit FORT. „FORT, împreună cu celelalte patronate de profil din România, a solicitat aplicarea urgentă de măsuri cu privire la transportatori, printre acestea aflându-se şi aceea cu privire la eliminarea plăţii vignetelor, dar guvernul a rămas imun la cererile noastre“, se mai precizează în comunicat.