Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 20 Noiembrie 2008

RAR a propus ca „rablele“ să fie testate anual

Registrul Auto Român (RAR) face controale exigente, chiar mai dese în 2008, şi a propus ca maşinile mai vechi de 7 ani să fie testate anual, însă ministerele Finanţelor, Transporturilor şi Mediului nu au răspuns acestei iniţiative, arată Registrul, ca reacţie la declaraţiile premierului Tăriceanu. Premierul a afirmat, luni seară, că va solicita ministrului Transporturilor să verifice, prin „supracontroale“, dacă la RAR sunt respectate condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătând că există numeroase informaţii conform cărora maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc viza RAR. „Controalele noastre sunt exigente şi, mai mult, în 2008 am făcut mai multe verificări în trafic ale maşinilor decât în alţi ani. De asemenea, noi am înaintat acum o lună o propunere către Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Mediului, care prevede ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificare anual din punct de vedere al noxelor, însă nu am primit nici un răspuns“, a declarat purtătorul de cuvânt al Registrului, Lorena Stroe. Ea a adăugat că nu RAR este de vină pentru importurile masive de maşini second-hand foarte vechi. „Nu este vina noastră că sunt importate atâtea rable. Nu RAR a făcut taxa (de mediu - n.r.) aşa cum este ea acum“, a afirmat Stroe. Din datele RAR reiese că peste 60% dintre vehiculele verificate în trafic în luna octombrie au fost neconforme cu securitatea rutieră, având defecţiuni la sistemele de direcţie şi frânare.

O firmă italiană investeşte într-o fabrică de materiale de construcţii

În judeţul Iaşi, o companie italiană vrea să pună pe picioare o fabrică de materiale de construcţii, în timp ce o altă fabrică de acelaşi fel s-a închis, iar 150 de oameni au fost trimişi acasă. Acum sunt doar 6 hectare de teren pustiu, dar pe el se va ridica la anul o fabrică pentru materiale de construcţii. Într-o perioadă în care toată lumea vorbeşte doar de disponibilizări, mai există şi excepţii, se mai creează şi locuri de muncă. Termenul de realizare a halei de producţie cu spaţii pentru birouri este decembrie 2009. 60% din producţie va merge la export, iar restul, pe piaţa din România. „Firma în parteneriat mixt româno-italian a achiziţionat deja terenul. Acolo vor construi panouri termoizolante, gen sandviş, a declarat Vasile Aştefanei, primar Bălţaţi. „Este o investiţie într-o fabrică de materiale de construcţii care va aduce practic, într-o primă fază, 100 de locuri de muncă“, a spus Constantin Adăscăliţei, vicepreşedinte CJ Iaşi. Pe de altă parte însă, continuă disponibilizările în companiile ieşene. „La sfârşitul săptămânii trecute au fost primite 4 notificări pentru acordarea serviciilor de preconcediere a unui nr. de 321 de persoane, care se adaugă celor 878 deja disponibilizaţi“, a afirmat Elena Toarbă, purtător de cuvânt AJOFM Iaşi. Cei mai afectaţi vor fi angajaţii de la Ceramica - producător de materiale de construcţii. Din ianuarie, o treime din cei 450 de muncitori trebuie să-şi caute alt loc de muncă.