Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 15 Noiembrie 2008

Prime mici sau deloc pentru români în preajma sărbătorilor

Criza economică afectează şi primele de sărbători. Cei mai mulţi dintre angajaţi îşi vor pune pofta-n cui anul acesta, pentru că buzunarele patronilor s-au cam golit. Firmele de recrutare spun că, anul acesta, cadoul moşului poate fi chiar păstrarea locului de muncă. Dacă anul trecut salariaţii se răsfăţau cu prime generoase care ajungeau până la cinci salarii, acum sărbătorile vor veni fără bonusuri. Asiguratorii vor trăi şi ei cu amintirea celui de-al treisprezecelea salariu. Vremurile bune au apus, iar cifra 13 va fi anul acesta cu ghinion. Moş Crăciun nu i-a uitat însă de tot pe muncitorii din construcţii. Ce-i drept, primele nu vor fi mulţumitoare, dar nu vor fi mai mici de 0,7% din venitul mediu. Mitul că în publicitate, primele de sărbători sunt astronomice este spulberat anul acesta. Unii angajaţi se vor mulţumi doar cu tichetele cadou. Cel mai bine la acest capitol stau bancherii. Dacă n-au bani pentru credite, încă mai au pentru ei. Primele, în cel mai rău caz vor fi de 50% din salariu.

Cel mai mare salariu din România în 2007, de 4,14 milioane lei

Salariul cel mai mare din 2007 plătit în România s-a ridicat la 4,14 milioane de lei pe an şi a fost încasat de un angajat al unei firme de vânzare a energiei electrice, pe locul secund plasându-se un salariat din acelaşi domeniu, cu un câştig de 2,9 milioane de lei. În topul primelor zece salarii de anul trecut figurează patru angajaţi în societăţi financiare, pe poziţiile 4-5 şi 8-9, cu salarii de 1,73 milioane lei, 1,71 milioane lei, 1,42 milioane lei şi 1,39 miliioane lei. Locul trei este ocupat de un salariat dintr-o firmă de consultanţă pentru afaceri şi management, cu un salariu anual de 2,47 milioane lei. Clasamentul mai cuprinde un salariat din domeniul vânzării de energie electrică, plasat pe poziţia a şasea, cu un venit anual de 1,63 milioane de lei. Pe locul şapte se găseşte un salariu plătit de o firmă de producţie de băuturi răcoritoare nealcoolice şi producţie de ape minerale, cu un nivel de 1,46 milioane de lei, iar topul este încheiat de un angajat dintr-o fabrică de articole din material plastic pentru construcţii, cu 1,33 milioane de lei.

Bechtel ar putea construi numai 2 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania

Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, ar putea rămâne doar cu cele două tronsoane aflate în execuţie, dacă refuză să plătească reparaţiile cauzate de alunecările de teren şi dă în judecată Ministerul Transporturilor pentru aceste cheltuieli, potrivit ministrului de resort Ludovic Orban. „Bechtel este obligat să plătească. Mă îndoiesc că ne dau în judecată, pentru a plăti reparaţiile, pentru că ar rămâne cu cele două tronsoane aflate în execuţie şi cu un prejudiciu de imagine“, a declarat, ieri, după un seminar pe tema transporturilor, ministrul Transporturilor. Valoarea reparaţiilor cauzate de alunecările de teren se ridică la 100 de milioane de euro. Potrivit rezultatelor unui control efectuat de consultantul EGIS Scetauroute, Bechtel a făcut greşeli de proiectare şi execuţie pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău al autostrăzii Transilvania, ceea ce a determinat alunecări de teren pe un segment de 36 de kilometri.