Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Pe scurt
Locuri de muncă pentru şomerii din Capitală
Agenţia Municipală de Ocupare a Forţei de Muncă (AMOFM) Bucureşti are înregistrate în evidenţele sale 2.757 de locuri de muncă pentru şomerii din Capitală, informează AMOFM. Pentru muncitori calificaţi sunt oferite 1.616 locuri de muncă, cele mai solicitate meserii fiind cele de betonist - 95, confecţioner încălţăminte ortopedică, constructor montator de structuri metalice, dulgher, faianţar, montator placaje interioare şi exterioare, montator elemente prefabricate din beton armat, restaurator şarpante şi structuri din lemn, zidar rosar-tencuitor, câte 90, tractorist - 60, lăcătuş mecanic - 45. Muncitorii cu studii medii au de ales dintr-un număr de 609 oferte, cele mai multe fiind cele de lucrător comercial - 126, casier - 124 şi agent de securitate - 83. La categoria persoanelor care nu au nici o calificare există 401 posturi disponibile, cele mai multe înregistrându-se pentru lucrător salubrizare căi publice - 176, ambalator manual - 40 locuri şi legător sarcină - 27 de locuri. Persoanele cu studii superioare pot alege din cele 131 de locuri de muncă înregistrate la AMOFM, cele mai multe fiind de inspector de specialitate în administraţia publică - 23 locuri, inginer geodez - nouă locuri. Investiţie de 10 milioane de euro la Făurei Autoritatea Feroviară Română (AFR) a inaugurat săptămâna aceasta primul inel de încercare a trenurilor din România şi unul dintre cele mai moderne din Europa, investiţia totală cifrându-se la 10 milioane de euro. „Este cel mai mare inel feroviar de încercare din sud-estul Europei, fiind inaugurat în anii â70. Din păcate, timp de 18 ani, inelul nu a mai fost folosit după Revoluţie, însă, prin eforturile Autorităţii, am reuşit să reabilităm acest obiectiv“, a declarat directorul general al AFR, Constantin Zaharia. Lucrările de reabilitare a inelului feroviar au început în urmă cu cinci ani, finanţarea fiind asigurată în principal prin fonduri PHARE -7,5 milioane de euro, restul sumelor fiind asigurate din fonduri ale AFR şi ale Ministerului Transporturilor. „Începând de astăzi, toate trenurile şi vagoanele care vor circula pe calea ferată din România vor fi omologate în acest centru, care va putea fi utilizat şi de alte ţări pentru omologarea materialului rulant din Uniunea Europeană“, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Trenurile pot circula pe acest tronson cu o viteză de peste 200 de kilometri pe oră, ceea ce face ca inelul circular principal, cu o lungimea de 13,7 kilometri, să fie străbătut în doar patru minute. Astfel de inele mai există în regiune, cele mai apropiate fiind cele din Germania şi Slovacia. În România, viteza medie pe calea ferată este de 75 km/h, şi de maximum 160 km/h pe linia feroviară reabilitată Câmpina-Predeal. Până în prezent, trenurile care intrau în circulaţie erau omologate pe anumite segmente de linii care permiteau atingerea unor viteze mai mari.