Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 15 Octombrie 2008

Polonezii îşi fac cumpărăturile în Germania

Din ce în ce mai mulţi polonezi merg la cumpărături în oraşele germane de lângă graniţă, aducându-le câştiguri germanilor şi înlăturând stereotipurile, scrie săptămânalul „Der Spiegel“, citat de „Gazeta Wyborcza“. În timp ce, în anii trecuţi, germanii plecau cu euro la cumpărături în Polonia, acum direcţia s-a schimbat diametral - scrie „Der Spiegel“. Creşterea economică din Polonia şi, automat, creşterea valorii zlotului au făcut ca excursiile în străinătate, peste Oder şi Nysa, să devină atractive. Potrivit revistei „Der Spiegel“, marile reţele comerciale angajează în filialele din apropierea graniţei personal polonez, ba chiar afişează şi informaţii despre preţuri în zloţi şi îi pun pe angajaţi să înveţe polona. Fenomenul cumpărăturilor de cealaltă parte a graniţei este o binecuvântare pentru regiunile Germaniei care se luptă cu o rată a şomajului de 20%. Zlotul puternic creează locuri de muncă în Germania. Polonezii cumpără din Germania, printre altele, maşini, parfumuri, ceasuri scumpe, plasme TV şi haine de firmă. Vânzătorii apreciază că polonezelor le plac în principal hainele scumpe, iar cumpărăturile în Germania au devenit o modă.

Ketchupul, interzis în şcoli din Marea Britanie

Ketchupul a fost interzis în anumite şcoli din Marea Britanie, fiind considerat dăunător pentru copii, din cauza nivelurilor mari de sare şi zahăr pe care le conţine, potrivit cotidianului britanic „Daily Mail“ şi citat de NewsIn. Sosul de tomate este considerat a fi periculos pentru sănătatea copiilor din cauza cantităţilor mari de sare şi zahăr care se regăsesc în compoziţie. Astfel, directorii mai multor şcoli din sudul Marii Britanii au hotărât interzicerea ketchupului din meniurile servite elevilor la cantine. Excluderea acestui tip de aliment din meniul elevilor face parte din programul de asigurare a unei alimentaţii sănătoase pentru copiii. „Guvernul Marii Britanii nu le impune autorităţilor locale să interzică ketchupul în şcoli, însă este responsabilitatea acestora să asigure elevilor o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă“, a precizat purtătorul de cuvânt al guvernului. În România, ketchupul nu se află pe lista alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor. Ordinul privind lista de alimente nerecomandate copiilor, precum chipsurile, sucurile acidulate şi produsele de tip fast-food, a fost publicat în Monitorul Oficial pe 15 septembrie.

UE vrea volum maxim de 89 de decibeli pentru MP3 playere

Reprezentanţii UE sfătuiesc iubitorii de muzică să-şi dea MP3 playerele mai încet, din cauza pericolului pierderii auzului din cauza lor, scrie AP, care citează un studiu. Persoanele care ascultă muzică la un volum de peste 89 de decibeli timp îndelungat îşi pun în pericol auzul, iar autorităţile europene vor ca playerele vândute să aibă un volum maxim tot mai redus. Potrivit studiului, îşi pun în pericol auzul cei care ascultă timp de cinci ani cel puţin o oră pe zi la volum mai mare decât pragul sigur de 89 de decibeli. Helen Kearns, purtător de cuvânt din cadrul Uniunii Europene, a declarat că se va încerca coborârea limitei maxime a volumului MP3 playerelor, de la nivelul actual de 100 de decibeli. Apple avertizează în pliantele de vânzare ale iPod-urilor că utilizatorii riscă să îşi piardă auzul dacă ascultă muzică la o intensitate ridicată timp îndelungat.