Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 11 Octombrie 2008

Bucureştiul se înscrie în media europeană a riscului de producere de accidente

Consiliul European pentru Siguranţa Transportului a dat publicităţii un studiu privind siguranţa rutieră pe drumurile europene. Rezultatele arată, potrivit „Deutsche Welle“, că traficul pe străzile Berlinului este cel mai sigur, însă şi Bucureştiul face parte din metropolele europene cu o îmbunătăţire semnificativă în acest sens. UE a demarat încă din anul 2001 un plan de reducere a pericolului pe şoselele şi, până în prezent, cele mai semnificative îmbunătăţiri s-au produs în Dublin, Lisabona şi Oslo, cu 12%, 10%, respectiv 9% diminuare anuală a riscului producerii de accidente, potrivit unui raport dat publicităţii de Consiliul European pentru Siguranţa Transportului. În jumătatea pozitivă privind îmbunătăţirea situaţiei în trafic se află şi Bucureştiul, potrivit „Deutsche Welle“, cu 5%. Cele mai mici schimbări în bine s-au realizat în Amsterdam, Londra şi Roma, în timp ce locuitorii din Helsinki sunt nevoiţi să se confrunte chiar cu o degradare a calităţii circulaţiei urbane. În ultimii 10 ani au murit pe străzile capitalelor Uniunii Europene peste 24.000 de persoane, viteza fiind, în continuare, principalul factor determinant pentru producerea accidentelor în trafic. În timp ce la o viteză de 30 km/h, probabilitatea unui accident este de 5,9%, la 120 km/h aceasta ajunge la 37%.

Românii, responsabili de creşterea numărului de imigranţi din Italia

Cea mai mare creştere din istorie a numărului de imigranţi din Italia se datorează comunităţii româneşti, care a crescut cel mai mult, cu 82,7%, în 2007, potrivit unui raport prezentat de Institutul italian de Statistică (Istat), relatează EFE. Numărul total al imigranţilor din Italia a crescut cu 16,8% anul trecut, ajungând la 3.432.651 de persoane, din care 625.278 sunt români. Potrivit estimărilor Istat, este vorba de cea mai mare creştere înregistrată a numărului străinilor rezidenţi în peninsulă. Alte comunităţi numeroase de străini sunt cea albaneză (401.949 de persoane), chineză (156.519 de imigranţi) şi ucraineană (132.718 de persoane). Potrivit raportului Istat, aproape jumătate dintre rezidenţii străini din Italia (47,1%) provin din ţări ale Europei de est, 777.000 de persoane au venit din ţările nou-admise în UE, iar numărul total al imigranţilor din peninsulă reprezintă 5,8% din populaţia totală. 62,5% dintre imigranţi locuiesc în nordul ţării, 25% se află în centru şi numai 12,5% dintre străini s-au stabilit în sudul Italiei, se mai arată în raport.

Franţa dă 400 de milioane de euro pentru mediu

Guvernul francez va oferi fonduri pentru subvenţionarea proiectelor de dezvoltare şi construire a automobilelor prietenoase cu mediul, a anunţat preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, citat de „Earth Times“. „Vom aloca suma de peste 400 milioane de euro din bugetul statului în următorii 4 ani“, a declarat Sarkozy, la Salonul Auto de la Paris. Banii vor fi investiţi exclusiv în cercetarea şi dezvoltarea maşinilor fără emisii de dioxid de carbon, electrice sau hibride, a mai spus preşedintele francez. În discursul său, Nicolas Sarkozy a mai precizat că va cere Comisiei Europene să slăbească regulamentul privind subvenţiile de stat, pentru ca proiectele de mediu să fie sprijinite mai uşor.