Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 01 Septembrie 2008

Canicula, o afacere de peste un miliard de euro

Canicula a devenit o afacere de peste un miliard de euro pentru comercianţi. Dacă anul trecut aceştia au fost luaţi prin surprindere de temperaturile ridicate şi au rămas fără produse de sezon pe rafturi, anul acesta şi-au asigurat cantităţi suficiente. Zilele călduroase au adus profit pentru distribuitorii de electricitate, retailerii de aparate de aer condiţionat şi producătorii de apă minerală, bere şi îngheţată. Pentru aceste pieţe - care au înregistrat creşteri semnificative - lunile de vară reprezintă vârful vânzărilor. Românii au rămas şi în acest an fideli berii şi au scos din buzunare în doar trei luni aproximativ 500 de milioane de euro ca să-şi stingă setea. La aparatele de aer condiţionat s-au înregistrat vânzări duble comparativ cu 2007. Canicula nu a fost însă mană cerească pentru toţi agenţii economici. Temperaturile extreme i-au afectat pe transportatorii rutieri, constructori şi o parte din industria alimentară.

Primăria Braşov vrea să alunge urşii cu ajutorul ultrasunetelor

Primăria oraşului Braşov va introduce în primăvara anului viitor o reţea de senzori cu ultrasunete în centrul istoric al oraşului pentru a ţine la distanţă urşii care intră în oraş în căutarea hranei, potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile. Attila Korodi, ministrul Mediului, a participat vineri, la sediul Primăriei din Braşov, la prezentarea proiectului ce are ca scop limitarea accesului urşilor în oraş, care va fi implementat în primăvara anului viitor. Sistemul se bazează pe o reţea de senzori cu ultrasunete, o parte a sistemului fiind alimentată din reţeaua electrică a oraşului Braşov, iar cealaltă beneficiind de celule foto-voltaice. Acest proiect va cuprinde, într-o primă etapă, zona Centrul Istoric - Tâmpa - Răcădau - Jepilor, urmând a fi extinsă ulterior şi în celelalte zone vulnerabile. În total, proiectul va acoperi o distanţă de aproximativ 12 kilometri, în jurul oraşului Braşov, iar senzorii vor ţine urşii la o distanţă de 30-40 de metri de bariera de ultrasunete. Potrivit Ministerului Mediului, peste 50% din populaţiile carnivorelor mari inventariate la nivelul Uniunii Europene se găsesc chiar în România. În cazul ursului brun, spre exemplu, procentul este chiar mai mare, de circa 60% din populaţia existentă la nivelul Comunităţii Europene.

Noile norme BNR vor afecta grav piaţa imobiliară

Analiştii sunt de părere că BNR va destabiliza piaţa imobiliară cu noile norme de creditare. Mai puţine credite înseamnă printre altele mai puţine apartamente vândute. De teamă să nu rămână fără clienţi, dezvoltatorii de proiecte imobiliare caută soluţii. „Există variante care pot fi abordate, de genul vânzării în rate a unui apartament. Clientul poată să achite într-un anumit interval de timp tranşe intermediare. De asemenea, putem lua în calcul, pentru segmentul de populaţie care are un apartament vechi, un schimb. În acest caz, vă mai rămâne de plătit doar diferenţa de preţ. Sunt dezvoltatori care se gândesc la scăderi de preţuri promoţionale, de până la câteva sute de euro pe metru pătrat. Astfel, efectul va fi doar pe termen scurt“, a precizat pentru „Observator“ Ancuţa Ionescu, dezvoltator proiecte imobiliare.