Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 19 August 2008

Tarom nu va majora preţul biletelor anul acesta

Operatorul aerian naţional Tarom nu va majora preţul biletelor în acest an, cu riscul de înregistra pierderi, în condiţiile în care preţul carburanţilor a crescut semnificativ în 2008, potrivit informaţiilor remise Agerpres de companie. „Impactul majorării preţurilor va fi unul limitat. Tarom absoarbe momentan această creştere a preţului la petrol în costul biletelor, reducând marja de profit“, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei, Mădălin Tudor. Compania ar putea intra din nou pe pierderi din cauza fluctuaţiei preţului carburanţilor după ce, din 2005, a înregistrat profit în fiecare an, în perioada 2001-2003 compania a înregistrând pierderi. „Cifra de afaceri estimată la finele anului 2008 este de aproximativ 450 de milioane de dolari, în timp ce profitabilitatea va depinde de fluctuaţia preţului la carburanţi. Cu toate acestea, însă, Tarom va face tot posibilul să încheie anul financiar 2008 pe plus“, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei.

Petrom a redus preţul motorinei

Compania petrolieră Petrom, controlată de grupul OMV din Austria, a redus, ieri, cu patru bani pe litru, preţul motorinei şi a păstrat tariful actual al benzinei. Preţul motorinei Top Euro Diesel 4 a scăzut la 4,2 lei pe litru, iar sortimentul OMV Sprint Diesel la 4,25 lei. Sortimentul Euro Diesel 4 costă 4,14 lei pe litru, iar OMV Premium Diesel 4,53 lei. La începutul anului, preţul la pompă al motorinei a trecut de cel al benzinei, în principal din cauza majorării accizei pentru acest tip de carburant şi a cotaţiilor record înregistrate de petrol pe pieţele internaţionale. Cotaţiile internaţionale ale barilului de petrol, care influenţează preţurile combustibililor, au crescut cu circa 50% faţă de începutul acestui an şi s-au dublat comparativ cu perioada similară din 2007. Preţul petrolului a ajuns la 11 iulie la recordul istoric de peste 147 dolari pe baril, iar ieri s-a situat la 115,04 dolari.

Politicile macroeconomice greşite ar putea conduce România la recesiune

România va resimţi efectele încetinirii economice din Uniunea Europeană, dar numai o serie de greşeli majore în politicile macroeconomice ar putea-o aduce în recesiune, consideră directorul grupului de Economie Aplicată, Liviu Voinea. El este de părere că problemele economico-financiare din Uniune s-ar putea traduce, în România, printr-o încetinire a ritmului de creştere economică. Asta în condiţiile în care Uniunea Europeană este principalul partener comercial al ţării noastre, iar majoritatea investitorilor străini din România provin din spaţiul comunitar. „Sigur că ne afectează direct ce se întâmplă în zona euro. Noi avem 70% din comerţ şi investiţii cu Uniunea Europeană, în principal cu Franţa, Germania, Italia... Inevitabil, scăderea agregatelor în aceste ţări va duce la încetinirea ritmului de creştere al exporturilor noastre către aceste state şi implicit la o adâncire a deficitului extern“, a declarat Liviu Voinea, preşedinte GEA. Chiar dacă pericolul intrării României în recesiune este încă departe, riscuri încă există.