Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 04 Iulie 2008

243 de lei pentru evaluarea tehnică a maşinilor mai mari de 3,5 tone

Registrul Auto va începe evaluarea tehnică a vehiculelor pentru a stabili gradul de depreciere a acestora, tarifele percepute fiind de 243 de lei pentru maşinile care au până în 3,5 tone şi de 299 de lei pentru cele care depăşesc această greutate, potrivit comunicatului transmis de instituţie. De la 1 iulie 2008, şoferii se pot programa la reprezentanţele Registrului Auto Român pentru a efectua expertiza tehnică necesară la calculul taxei de poluare auto, care a intrat în vigoare de marţi. „Registrul Auto Român are atributul tehnic să elibereze documentele necesare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru calcularea taxei (de poluare - n.r.)“, se arată în comunicatul instituţiei. Tarifele percepute de RAR sunt de 243,20 lei pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone şi de 299 de lei, pentru cele care depăşesc greutatea respectivă. Taxa de poluare auto va trebui plătită, începând de marţi, atât la înmatricularea unui vehicul nou, cât şi la repunerea în circulaţie a unuia mai vechi, şi va fi calculată în funcţie de normele Euro şi emisia de dioxid de carbon, menţionate de Registrul Auto Român în cartea de identitate a vehiculului. În funcţie de gradul de poluare a motorului, taxa va putea fi diminuată, la reducere fiind luate în calcul vechimea autovehiculului, rulajul mediu anual, situaţia tehnică generală şi nivelul de dotare, deprecierea fiind stabilită, contra cost, de RAR.

Producţia de energie electrică nu va scădea

Producţia de energie electrică nu va fi redusă, iar tarifele nu vor creşte din cauza secetei, a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei şi finanţelor. Gradul de umplere a lacurilor este peste medie, iar stocurile de cărbune sunt suficiente, a precizat ministrul. Avem stocuri suficiente de cărbune şi producţia de energie electrică va fi la nivelul capacităţii, iar sistemul energetic nu va fi pus în pericol, a declarat Vosganian. „Nu are rost să inducem o stare de panică, în condiţiile în care producţia de energie electrică este sub control“, a apreciat ministrul Economiei. Seceta a redus însă cu 40% producţia de electricitate la Porţile de Fier şi, dacă se va prelungi, iar în acelaşi timp, temperaturile vor urca şi mai mult, ar putea determina închiderea reactorului nuclear de la Cernavodă, au declarat oficiali ai Hidroelectrica şi Nuclearelectrica. Centrala hidroelectrică de la Porţile de Fier produce, în prezent, cu aproximativ 40% mai puţină energie decât în mod obişnuit, din cauza debitelor scăzute ale Dunării. Teodor Chirica, directorul general al Nuclearelectrica, a declarat că, dacă temperaturile vor creşte foarte mult, este posibilă închiderea reactorului de la Cernavodă, precizând însă că au fost şi situaţii în care se poate funcţiona chiar şi aproape de 40 de grade. Unitatea 1 a fost oprită în vara anului 2003 din cauza secetei, întrucât nu mai exista suficientă apă pentru răcire. Unitatea de la Cernavodă asigură 8% din energia electrică necesară României.