Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 04 Aprilie 2008

Dacia a reluat producţia

Deşi pe stoc există în continuare autovehicule pentru a onora comenzile în curs, uzina Dacia a reluat, joi, producţia de maşini. Conform directorului de comunicare al companiei, Liviu Ion, pe toată durata grevei nu s-au produs maşini, ci doar cutii de viteză, elemente mecanice şi colecţii CKD (pachete de vehicule dezasamblate). Joi însă angajaţi din schimburile 1 şi 2 care nu au luat parte la grevă au fabricat un total de 85 de vehicule, până la ora 18:30. „În ciuda presiunilor salariaţilor grevişti, salariaţii non-grevişti de la Dacia au fabricat astăzi 85 de vehicule. Cei care au montat aceste vehicule sunt formaţi pentru posturile respective de lucru, prin urmare, calitatea maşinilor este aceeaşi ca şi înainte de grevă“, a dat asigurări Ion. Producţia a avut totuşi de suferit la capitolul cadenţă. Până la începerea grevei s-au produs 1.300 de vehicule pe zi, cu o cadenţă de 61,3 vehicule pe oră.

Băncile, mai aspre cu proiectele imobiliare

Noile proiecte imobiliare nu se vor mai bucura de acelaşi tratament din partea băncilor care şi-au schimbat politica faţă de finanţarea construcţiilor. Astfel, „explozia“ înregistrată în ceea ce priveşte construcţia de noi ansambluri rezidenţiale, înregistrată până în acest moment, se va tempera în viitorul apropiat. Prin urmare, viitoarele locuinţe construite vor fi mai bune calitativ şi vor fi ridicate de companii cu experienţă relevantă în domeniu, băncile fiind mult mai atente la CV-urile companiilor de construcţie. Băncile manifestă reţineri la acordarea finanţării şi datorită zonelor în care sunt ridicate viitoarele locuinţe. Această tendinţă nu reprezintă un caz izolat în sistemul bancar ci este o politică adoptată de toate băncile din România, considerată a fi normală de către analiştii imobiliari. „Toate bancile au devenit mai selective cu finanţările imobiliare. Până şi băncile greceşti au început să işi aleagă mai atent proiectele“, a declarat, Mişu Negriţoiu, director general ING Bank. Noile restricţii adoptate de bănci în privinţa finanţărilor proiectelor imobiliare vor fi benefice sectorului imobiliar.

Elveţia ajută România cu 115 milioane de euro

Elveţia a acceptat să acorde suma de 257 de milioane de franci elveţieni (163 de milioane de euro) României şi Bulgariei, cu titlu de participare a sa la eforturile de extindere a Uniunii Europene, a anunţat Guvernul elveţian, relatează, din Geneva, AFP. Negocierile dintre Elveţia şi UE s-au extins miercuri asupra modalităţilor de contribuţie elveţiană, a afirmat Biroul pentru integrare europeană al guvernului elveţian, precizând că 70% din sumă, respectiv 115 milioane de euro, vor merge către Bucureşti, şi 30%, adică 48 de milioane de euro, către Sofia. Fondurile sunt destinate unor sectoare precum securitatea şi stabilitatea, ameliorarea infrastructurii şi mediu, promovarea sectorului privat şi dezvoltarea umană şi socială, a precizat Berna într-un comunicat. Acordul trebuie să fie aprobat, în mod formal, de către Guvern şi apoi de către forul legislativ elveţian.