Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 28 Noiembrie 2007

McDonald’s e posibil să fi vândut produse expirate în Japonia

McDonald’s Japonia a anunţat că este posibil să fi vândut salate şi alte produse expirate în patru dintre restaurantele sale din Tokyo, după ce angajaţii au schimbat etichetele cu data de preparare. Acţiunile McDonaldâs Holdings Co, companie deţinută în proporţie de peste 50% de grupul american McDonaldâs Corp, au scăzut cu 2,4% în urma anunţului. Angajaţii au reetichetat unele salate nevândute, pentru a le putea comercializa în ziua următoare, încălcând regulile companiei conform cărora aceste produse trebuie vândute în maxim 12 ore de la preparare. McDonaldâs Japonia nu a stabilit încă dacă salatele erau sau nu expirate în momentul vânzării. De asemenea, unii angajaţi au admis că au folosit iaurt şi milkshake după data expirării, dar compania investighează încă aceste informaţii. „Eu consider acest lucru teribil. Totuşi, nu cred că aceasta era o practică obişnuită“, a declarat directorul general al McDonaldâs Japonia, Eikoh Harada. Harada a afirmat că angajaţii au fost sfătuiţi de membri ai managementului restaurantelor să utilizeze produsele, pentru a reduce costurile.

Romsilva vinde 124 de mii de brăduţi pentru Crăciun

Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva va comercializa, în acest an, aproape 124.000 de brazi pentru sărbătorile de Crăciun, cu precădere din speciile brad şi molid, preţurile fiind cuprinse între 9 şi 25 lei (fără TVA), a anunţat RNP-Romsilva. Anul acesta se vor recolta cu 6.900 de bucăţi mai puţini brazi decât în 2006, când au fost comercializaţi 130.786 bucăţi, ca urmare a continuării procesului de retrocedare a unor suprafeţe din fondul forestier, aflate în administrarea regiei, prin aplicarea legilor funciare. Recoltarea pomilor se va face, în cea mai mare parte, din regenerările naturale, cu densitate excesivă, prin efectuarea de operaţiuni culturale, precum şi din culturi specializate, din pepiniere silvice. Din numărul total de 123.898 bucăţi prevăzuţi pentru recoltare în 2007, circa 79.512 (64%) sunt din specia brad, diferenţa reprezentând specia molid şi alte specii de răşinoase.

Românii cheltuiesc pe alimente mai mult de o treime din venituri

Românii cheltuiesc pentru servicii doar 17% din totalul veniturilor, în timp ce pentru alimente alocă 38%, iar achiziţia mărfurilor nealimentare are o pondere de 45%, a declarat consilierul guvernatorului Băncii Naţionale a României (BNR), Adrian Vasilescu. „Noi cheltuim pe servicii doar 17%, ceea ce este foarte puţin“, a spus Vasilescu, într-o conferinţă pe tema comunicării între bănci şi IMM-uri. El a arătat că în ţările dezvoltate serviciile au o contribuţie cuprinsă între 60%-80% la PIB, în timp ce „noi (România - n.r.) de o scurtă vreme am reuşit puţin peste 50%“. Tabloul inflaţiei, care cuprinde trei ecrane, respectiv dinamica mărfurilor alimentare, a celor nealimentare şi dinamica serviciilor, totalizează 10.000 de puncte. Din acestea, segmentul mărfurilor alimentare cumulează 3.800 de puncte, ceea ce înseamnă că românii cheltuiesc 38% din venituri pe alimente.