Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 23 Noiembrie 2007

Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii

Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% în primele şase luni ale acestui an, în România, ritm superior celui din ţările vecine, dezvoltarea comerţului modern contribuind semnificativ la această evoluţie, potrivit unui studiu al institutului de cercetări de piaţă GfK. „În timp ce ratele trimestriale de creştere la bulgari se ridică la 4%, în medie, în România apetitul pentru consum a condus la creşteri de 12% în moneda naţională în primele şase luni ale anului 2007. Dezvoltarea comerţului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingând pragul de 37% în 2007, faţă de 32% în 2006, în timp ce la vecinii noştri ajunsese, anul trecut, la 23%“, se mai arată în studiul citat. Un aport semnificativ în dezvoltarea comerţului modern în România l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum şi cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piaţă de 13%, respectiv 5%. „În ciuda dezvoltării mai puternice a comerţului modern, continuăm să plătim preţuri semnificativ mai mari pe produse de larg consum, decât o fac bulgarii“, informează studiul GFK. În ceea ce priveşte nivelul preţurilor la principalele categorii de FMCG (Fast Moving Consumer Goods - Bunuri de larg consum - n.r.), acestea au fost anul trecut, în medie, cu 40% mai mari în România decât în Bulgaria, pentru coşul de produse analizat, iar diferenţele nu par să se reducă.

Un nou regulament al CE pentru combaterea fraudei fiscale

Consiliul European a adoptat noile norme de combatere a fraudei fiscale şi reducere a costurilor administrative asociate declarării taxei pe valoarea adăugată şi accizelor, standarde cuprinse în programul Fiscalis 2013, proiectat pentru următorii şase ani. Noile standarde vor stimula în continuare cooperarea între autorităţile din domeniul fiscal, asistându-le la dezvoltarea unui echilibru adecvat între eficienţa controalelor fiscale şi costurile cauzate contribuabililor la bugetul statului. De asemenea, normele vor avea un aport pozitiv la dezvoltarea şi administrarea sis- temelor fiscale IT paneuropene. „Sunt foarte încântat de adoptarea programului Fiscalis 2013. Administraţiile fiscale naţionale trebuie să fie modernizate şi să coopereze mai intens, pentru a fi mai eficiente la combaterea fraudei fiscale. Programul Fiscalis 2013 va avea o contribuţie activă la extinderea cooperării între administraţiile fiscale şi la implementarea sistemelor IT, care permit un schimb mai rapid de informaţii“, a declarat comisarul UE pentru Fiscalitate şi Vamă, László Kovács. Fiscais 2013 va continua lucrările iniţiate în baza programului Fiscalis 2007, principalele obiective pe care le vizează fiind intensificarea măsurilor de combatere a fraudei fiscale, în special în cazul TVA, reducerea costurilor administrative ale administraţiilor şi ale contribuabililor, reprezenând timpul acordat colectării, editării şi transmisiei informaţiilor privind obligaţiile fiscale, conform cu solicitările legale.