Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 05 Sep, 2007

Preţul pâinii continuă să crească la nivel mondial

Preţul pâinii creşte la nivel mondial, ca urmare a costului ridicat al cerealelor, iar tendinţa ascendentă se va menţine, potrivit Sindicatului Internaţional al Brutarilor şi Patiserilor, citat de Reuters. Contractele la termen pentru grâu au atins, săptămâna trecută, cel mai ridicat nivel din istorie, atât în Europa, cât şi în Statele Unite, evoluţie determinată de temerile privind oferta limitată şi cererea puternică. „Consumatorii trebuie să accepte că pâinea, laptele şi alte produse sunt mai scumpe decât în trecut“, a declarat Bert Kolkman, preşedintele sindicatului cu sediul central în Elveţia, la o reuniune organizată la Budapesta. El a explicat că preţurile pâinii şi cerealelor cresc în urma cererii ridicate provenite din Asia, dar şi din partea producătorilor de biocarburanţi. „Este vorba de preţul structural şi nu cred că va coborî în viitor“, a mai spus Kolkman, adăugând că tendinţa ascendentă există atât în Europa, cât şi pe cele două continente americane. În România, firmele de morărit şi panificaţie au majorat, de la sfârşitul lunii iulie, preţul pâinii şi al altor produse specifice cu 3-10%, în funcţie de zonă, decizia având la bază evoluţia ascedentă a costurilor de achiziţie a grâului şi a făinii.

Combustibili pentru iarnă de 1,3 mld. euro

Costurile de achiziţie a combustibililor pentru perioada de iarnă, destinate asigurării alimentării cu energie electrică şi termică, sunt estimate la 4,32 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro), din care 254 de milioane de lei din credite, au declarat surse oficiale. Cea mai mare parte a fondurilor necesare aprovizionării cu combustibili în perioada 1 octombrie 2007-31 martie 2008 va fi acoperită din sursele proprii ale producătorilor de energie electrică şi termică, producători aflaţi în coordonarea unor instituţii de stat. Companiile Termoelectrica, Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare, Electrocentrale Galaţi şi Electrocentrale Deva, aflate în coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF), vor acoperi o parte din fondurile de achiziţie prin contractarea unor împrumuturi estimate la 174 de milioane de lei, au afirmat sursele citate.

România, în topul ţărilor cu risc mare pentru investitorii străini

România se află în topul ţărilor cu cel mai mare risc pentru investitorii străini, în cazul unei crize mondiale. Cel puţin aşa susţin analiştii economici de la Standard&Poor. Criza de lichiditate de pe pieţele internaţionale ar putea avea efecte negative asupra cursului de schimb din România. În cadrul unui grup de 15 state din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, Standard&Poorâs plasează ţara noastră pe locul cinci în topul de risc al investitorilor străini. Piaţa financiară românească se numără, astfel, printre cele mai vulnerabile din regiune la criza înregistrată la nivel internaţional. Analiştii agenţiei de rating Standard&Poorâs sunt de părere că în condiţiile menţinerii unui grad scăzut de lichiditate în pieţele internaţionale, efectele se vor face simţite cel mai repede în Letonia, Islanda, Bulgaria, Turcia şi România. Experţii financiari cred că indicele de vulnerabilitate nu este, totuşi, relevant.