Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Peste 14.000 de companii vor oferi tichete de Paşti

Peste 14.000 de companii vor oferi tichete de Paşti

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 11 Aprilie 2019

Sărbătorile sunt un bun prilej pentru angajatori de a oferi beneficii extrasalariale angajaţilor, 74% din companii acordând tichete cadou atât de Crăciun, cât şi de Paşti, arată datele unui furnizor de astfel de tichete. Potrivit estimărilor, peste 14.000 de companii vor oferi anul acesta angajaţilor tichete cadou de Paşti, în timp ce 3.000 de firme şi instituţii publice vor acorda şi tichete de vacanţă de 1 Mai. Tichetele cadou sunt pe locul 4 în topul beneficiilor extrasalariale acordate de companii în România, iar tichetele de vacanţă pe locul 5.

De peste 20 de ani, companiile româneşti folosesc frecvent tichete valorice ca instrument de motivare a angajaților. Cel mai des acordate şi cele mai dorite de salariaţi sunt tichetele de masă și tichetele cadou, trei din patru angajați considerând că tichetele de masă sunt esențiale pentru ei, potrivit unui studiu realizat de GfK. Studiul mai relevă faptul că tichetele cresc puterea de cumpărare a beneficiarilor și, implicit, valoarea medie a coșului de cumpărături. Supermarketurile și magazinele de proximitate sunt primele beneficiare ale acestei creșteri, în proporție de 67% și respectiv 52%.

Conform cercetării citate de Agerpres, tichetul valoric reprezintă pentru 66% din salariaţi un sprijin în ceea ce priveşte achiziţia de alimente, dar şi motivare crescută la locul de muncă (63%) şi hrană de calitate mai bună (31%). 45% din salariaţi declară că acordarea tichetelor este un aspect de care ţin cont la angajare, considerându-le chiar un drept indispensabil.

La rândul lor, majoritatea angajatorilor (84%) din România care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 46% din companiile respondente consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătăţirea atmosferei la locul de muncă şi la creşterea productivităţii angajaţilor.

Potrivit datelor unui furnizor de astfel de produse şi servicii, 74% din companiile care acordă tichete cadou le oferă atât de Crăciun, cât şi de Paşti.

„Dintre companiile client care şi-au surprins angajaţii cu tichete cadou pentru Paştile 2018, 52% au fost IMM-uri. Ca localizare, firmele din Bucureşti-Ilfov, Cluj şi Braşov sunt în topul celor care acordă cel mai mult acest beneficiu. În ultimii ani, vânzările de tichete cadou pentru Paşti au înregistrat o creştere constantă de 10% pentru fiecare an”, potrivit Up România.

Mai exact, se estimează că peste 14.000 de companii vor oferi anul acesta angajaţilor tichete cadou de Paşti, în timp ce 3.000 de firme şi instituţii publice le vor acorda şi tichete de vacanţă de 1 Mai.

Tichetele cadou sunt pe locul 4 în topul beneficiilor extrasalariale acordate de companii în România, iar tichetele de vacanţă pe locul 5, alături de tichete de masă, decontarea transportului, asigurări sau abonamente medicale private.

Potrivit cadrului fiscal (Legea 227/2015), de Paşti, angajatorii pot oferi fiecărui angajat şi fiecărui copil minor al unui angajat tichete cadou în valoare de 150 de lei. Tichetele cadou astfel oferite sunt scutite de impozite şi taxe sociale atât pentru companii, cât şi pentru salariaţi şi sunt deductibile în limita a 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.

În ceea ce priveşte tichetele de vacanţă, acestea au reprezentat beneficiul extrasalarial cu cea mai mare rată de creştere în ultimii ani, permiţând angajatorilor să investească direct în sănătate şi wellness pentru angajaţi şi, deci, în productivitatea acestora.

Companiile private pot oferi anual angajaţilor tichete de vacanţă cu o valoare maximă echivalentă cu până la 6 salarii minime brute pe economie. Instituţiile publice pot oferi anual angajaţilor tichete de vacanţă cu o valoare maximă de 1.450 de lei anual.

Valoarea tichetelor de vacanţă este deductibilă şi scutită de taxe sociale salariale şi patronale, fiind supusă doar impozitului pe venit salarial, de 10%.