Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Peste 60.000 de oameni au murit pe şoselele României
▲ Potrivit statisticilor oficiale, din 1990 până în prezent, pe drumurile din România şi-au pierdut viaţa mai mult de 62 de mii de români ▲ Anual, o localitate de mărime medie, de peste 3 mii de locuitori, dispare de pe harta ţării, iar alte peste 10 mii de răniţi rămân cu infirmităţi pentru tot restul vieţii ▲ În fiecare an, în întreaga lume, în a doua jumătate a lunii noiembrie, se desfăşoară Ziua Internaţională de Comemorare a victimelor evenimentelor rutiere ▲
Accidentul rutier este un flagel mondial care ucide peste 1 milion de oameni anual, iar alte 30-40 de milioane sunt răniţi. Din păcate, aproape jumătate dintre aceste victime sunt tineri. În fiecare an, în întreaga lume, în a doua jumătate a lunii noiembrie, se desfăşoară Ziua Internaţională de Comemorare a victimelor evenimentelor rutiere, sub sloganul: „Aminteşte-ţi şi reflectă, aminteşte-ţi şi răspunde!“. Această hotărâre a fost luată în urma unei rezoluţii adoptate de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) în 2005, ca „modalitate de recunoaştere a memoriei victimelor evenimentelor rutiere şi a suferinţei familiilor acestora“, recomandându-se statelor membre şi comunităţii internaţionale comemorarea corespunzătoare a acestui eveniment. Rata şi gravitatea accidentelor rutiere din România, cele mai ridicate din Europa România are cele mai nesigure drumuri, iar rata şi gravitatea accidentelor rutiere sunt cele mai ridicate din Europa. Pe drumurile noastre mor, zilnic, 6-7 oameni, iar alţi 10-15 sunt răniţi grav. Potrivit statisticilor oficiale, din 1990 până în prezent, pe drumurile din România şi-au pierdut viaţa mai mult de 62 de mii de români de toate vârstele. Anual, o localitate de mărime medie, de peste 3 mii de locuitori, dispare de pe harta ţării, iar alte peste 10 mii de răniţi rămân cu infirmităţi pentru tot restul vieţii. De la începutul acestui an, 2 mii de români decedaţi în urma accidentelor s-au adăugat acestei statistici cutremurătoare. Din păcate, aproape 400 dintre aceştia sunt copii şi adolescenţi care nu depăşiseră vârsta de 18 ani. 96% din accidentele de circulaţie, provocate de o eroare umană În România, comemorarea victimelor evenimentelor rutiere prevăzută pentru acest an s-a desfăşurat ieri, 15 noiembrie. Prin această acţiune, cele trei mari asociaţii care activează în ţara noastră - Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC), Fundaţia Română pentru Asistarea Victimelor Accidentelor (FRAVA) şi reprezentanţa Internaţional Road Safety Academy Association (IRSA) - au încercat să atragă atenţia opiniei publice şi autorităţilor responsabile asupra unui fenomen ale cărui efecte dezastruoase sunt încă departe de a fi conştientizate la adevărata lor anvergură. „Ar trebui să ne dea serios de gândit faptul că, în războiul din Afganistan, spre exemplu, au fost raportate aproximativ 2.800 de decese, în timp ce peste 3 mii de oameni îşi pierd viaţa, în fiecare zi, în accidente rutiere. Statisticile arată că, în 96% din cazuri, accidentele au fost provocate de o eroare umană“, a declarat Doina Toma, reprezentant al Internaţional Road Safety Academy Association în România. Soluţia: înăsprirea legislaţiei Potrivit reprezentantului IRSA, singurele măsuri capabile să tempereze acest fenomen sunt conştientizarea populaţiei cu privire la potenţialul mare de risc pe care îl generează un trafic rutier haotic şi o legislaţie mult mai dură în domeniu. „Omul are tendinţa naturală de a încălca, de a fenta, de a ocoli legea. Nu este vorba doar de educaţie, ci şi de pedeapsa la care el se aşteaptă făcând acest lucru. În Olanda, spre exemplu, dacă se constată ca ai depăşit viteza legală cu peste 30 de kilometri pe oră atunci când ai provocat un accident rutier, fapta ta este încadrată juridic la crimă. Printr-o astfel de legislaţie, extrem de dură, olandezii au reuşit să reducă numărul deceselor provocate de accidentele rutiere de aproape 5 ori într-un interval de câţiva ani. Prin comparaţie, în România, ţară care s-a angajat, în momentul aderării la Uniunea Europeană, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere până în 2010, nu numai că nu s-a observat o diminuare, dar numărul lor a crescut cu aproximativ 15 procente“, a precizat reprezentantul IRSA în România.