Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Peste 7.700 de mărci înregistrate la OSIM în acest an

Peste 7.700 de mărci înregistrate la OSIM în acest an

Un articol de: Oana Nistor - 04 Decembrie 2015

Românii nu pun în topul priorităţilor de business protejarea portofoliului de proprietate intelectuală şi au solicitat în 2015 înregistrarea a numai 7.737 de mărci, prin Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), comparativ cu 8.659 mărci depuse în 2014, potrivit unei firme de consultanţă citate de Agerpres. Cele mai multe mărci cu protecţie în România au fost depuse în domeniul publicităţii, managementului, educaţiei, activităţilor sportive şi de entertainment, dar şi în tehnologie şi dezvoltare software şi hard­ware. „România nu are încă o poziţie solidă pe harta ţărilor care îşi protejează proprietatea intelectuală (IP), dacă luăm în calcul numărul de mărci româneşti depuse la nivel local, iar comportamentul de business cu privire la protejarea proprietăţii intelectuale nu s-a schimbat foarte mult, având în vedere că numărul depunerilor de mărci la nivelul României nu a crescut semnificativ de la un an la altul”, susţine firma de consultanţă, care subliniază că românii evită înregistrarea mărcilor foarte apropiate de branduri celebre. Multe firme depun însă cererile de protejare a mărcilor direct la nivel comunitar, acest lucru fiind influenţat „de regulile flexibile din cadrul UE la nivel de taxe, circulaţie a bunurilor sau în alte domenii vitale”.