Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Peste cinci ani, metrou între Gara de Nord şi Otopeni
În termen de cinci ani, pentru a ajunge în zona comercială Băneasa, în Otopeni sau la Aeroportul "Henri Coandă", bucureştenii vor putea lua metroul şi vor evita astfel traficul din zona de nord a Capitalei. Noua magistrală M6 va porni din actuala M4 (care porneşte de la Gara de Nord 2 şi ajunge momentan la Parcul Bazilescu), după staţia 1 Mai, şi va avea o lungime de 14 km şi 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris Otopeni-Sud, Otopeni-Centru, Otopeni-Nord şi Aeroport Otopeni, scrie zf.ro.
Licitaţia proiectului de peste un miliard de euro va fi realizată în luna septembrie a acestui an, construcţia efectivă va demara de anul viitor, iar finalizarea este prevăzută pentru 2017-2018.
Lucrările vor fi finanţate din credit extern (garantat de stat) şi alocaţie de la bugetul de stat. Procedurile de adjudecare vor începe în luna septembrie a acestui an, iar durata lucrărilor va fi de 60 de luni. O parte din costurile de execuţie a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane de euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), precizează b365.ro. Autorităţile vor trebui să găsească însă şi alte surse de finanţare, întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.