Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Peste cinci ani, metrou între Gara de Nord şi Otopeni

Peste cinci ani, metrou între Gara de Nord şi Otopeni

Un articol de: Corneliu Ciocan - 10 Mai 2012

În termen de cinci ani, pentru a ajunge în zona comercială Băneasa, în Otopeni sau la Aeroportul "Henri Coandă", bucureştenii vor putea lua metroul şi vor evita astfel traficul din zona de nord a Capitalei. Noua magistrală M6 va porni din actuala M4 (care porneşte de la Gara de Nord 2 şi ajunge momentan la Parcul Bazilescu), după staţia 1 Mai, şi va avea o lungime de 14 km şi 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris Otopeni-Sud, Otopeni-Centru, Otopeni-Nord şi Aeroport Otopeni, scrie zf.ro.

Licitaţia proiectului de peste un miliard de euro va fi realizată în luna septembrie a acestui an, construcţia efectivă va demara de anul viitor, iar finalizarea este prevăzută pentru 2017-2018.

Lucrările vor fi finanţate din credit extern (garantat de stat) şi alocaţie de la bugetul de stat. Procedurile de adjudecare vor începe în luna septembrie a acestui an, iar durata lucrărilor va fi de 60 de luni. O parte din costurile de execuţie a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane de euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), precizează b365.ro. Autorităţile vor trebui să găsească însă şi alte surse de finanţare, întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.