Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Planuri pentru noi poduri peste Dunăre

Planuri pentru noi poduri peste Dunăre

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Iunie 2022

Construirea de noi poduri care să lege Bulgaria şi România, pe lângă cele două existente, este esențială pentru creșterea conectivității şi dezvoltare economică în Europa Centrală şi de Est. Bulgaria a dezvăluit, la începutul acestui an, un plan de investiții în infrastructură pentru finanţarea construcţiei a patru sau cinci poduri noi peste Dunăre, plan agreat și cu premierul Nicolae Ciucă, în aprilie 2022.

În prezent, Bulgaria și România sunt legate prin două poduri peste Dunăre, scrie agenția bulgară BTA, într-o amplă analiză, preluată de Agerpres, asupra intențiilor de dezvoltare a infrastructurii de transport dintre cele două țări.

Primul pod, Podul Prieteniei sau Podul peste Dunăre 1, a fost proiectat şi construit de sovietici şi inaugurat în 1954. El face legătura între Ruse şi Giurgiu, iar lungimea sa totală este de 2,2 kilometri. Are două punţi, cea de sus având o parte carosabilă cu două benzi şi cea de jos o cale ferată cu o singură cale. Partea centrală a podului (85 m lungime) este mobilă şi poate fi ridicată pentru a permite trecerea bărcilor supradimensionate.

Podul peste Dunăre 2 (Podul Noua Europă) leagă Vidin şi Calafat. Construcţia a început în 2007, când cei doi vecini au aderat la Uniunea Europeană, şi s-a încheiat în 2013. Construit de o companie spaniolă, are o lungime totală de 2 kilometri, cu patru benzi și o cale ferată cu o singură cale.

Pe lângă cele două poduri, malurile bulgare şi româneşti ale Dunării sunt conectate prin feriboturi, la Oryahovo/Bechet, Nikopol/Turnu Măgurele şi Svish­tov/Zimnicea. Al patrulea serviciu de feribot va fi lansat între Ruse şi Giurgiu în baza unui acord semnat de premierii Kiril Petkov şi Nicolae Ciucă la Bucureşti, în 29 aprilie 2022.

În 4 ianuarie 2022, ministrul bulgar de finanţe, Asen Vasilev, a anunțat un pachet de investiţii în infrastructură de 12 miliarde de leva (circa 6 miliarde de euro) pentru următorii patru ani, din care o parte vor fi folosiţi pentru construcţia de poduri noi peste Dunăre.

Prim-ministrul Bulgariei, Kiril Petkov, a confirmat planul. După întâlnirea cu omologul său român, Nicolae Ciucă, în aprilie, Petkov a spus că vor fi construite cinci poduri între cele două ţări, scrie BTA.

Conform unui memorandum semnat în 29 martie 2019, cele cinci posibile locaţii sunt Oryahovo/Bechet, Nikopol/Turnu Măgurele, Svishtov/Zimnicea, Ruse/Giurgiu (lângă Podul peste Dunăre 1) și Silistra/Călăraşi.

În 6 iunie 2022, miniştrii transporturilor Nikolai Sabev şi Sorin Grindeanu au convenit ca studiile de fezabilitate pentru noile poduri să înceapă simultan în toate cele cinci locaţii menţionate în memorandumul din 2019. 

Potrivit Dunavmost.com, România a insistat să aleagă Svish­tov/Zimnicea ca locaţie pentru primul dintre noile poduri, opţi­une care, se spune, este favorizată şi de Austria. (C. Z.)