Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Platformă de promovare a turismului cultural și istoric
România își propune să repună în valoare obiective turistice uitate sau mai puţin cunoscute, dar relevante pentru istoria şi cultura naţională şi europeană, și să atragă astfel mai mulți vizitatori, atât români, cât și străini. În acest scop, săptămâna trecută a fost lansată platforma multimedia „România Atractivă”, care popularizează 12 rute tematice, cu 275 de obiective de vizitat. Programul de promovare include și fonduri pentru semnalizarea destinațiilor prin infrastructură rutieră specifică.
Programul „România Atractivă” este un pas important pentru „redescoperirea şi valorificarea istoriei şi culturii noastre din perspectivă turistică”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), la evenimentul de lansare a platformei.
„Avem o ţară extraordinar de frumoasă, în care turismul cultural trebuie să fie promovat. Avem o ţară în care la fiecare pas, cu adevărat, se spune o poveste. (...) Estimăm o creştere de 20% a turiştilor străini în România, comparativ cu 2023, când s-au înregistrat 2 milioane de turişti străini”, a menţionat Popescu, potrivit Agerpres.
El a subliniat că programul, coordonat de MIPE, se va derula până în 2026 și are o valoare de aproximativ 8 milioane de euro, finanțare inclusă în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
„Banii în principal s-au dus către zona de marketing - şi aici vorbim de site, vorbim de platformă, de acele materiale multimedia, proiecţii 3D, filmuleţele care vor fi prezentate ş.a.m.d. De asemenea, mai sunt infotripuri, în care încercăm să facem lucrurile cunoscute, atât pentru noi, pentru români, cât şi pentru oamenii din industrie, jurnalişti, oameni care creează conţinut din exteriorul ţării. În aceste fonduri intră şi reabilitarea unor situri”, a explicat subsecretarul de stat, care a precizat că partea de semnalizare rutieră va fi gata până la finalul acestui an, iar peste 8.000 de puncte vor fi marcate în teritoriu.
„România Atractivă” a luat startul în 2023 şi se va finaliza în iunie 2026. Programul promovează 12 itinerarii de turism cultural având ca tematici castele, sate tradiţionale, mănăstiri din patrimoniul UNESCO, peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomia locală.
Acestea sunt: Ruta castelelor; Ruta curiilor din Transilvania; Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti; Ruta bisericilor fortificate; Ruta bisericilor de lemn; Ruta mănăstirilor din zona Moldovei; Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României; Ruta castrelor romane; Ruta cetăţilor; Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării; Ruta satelor cu arhitectură tradiţională.
Platforma „România Atractivă” include site-ul www.romania-atractiva.ro şi aplicaţia care poate fi instalată pe telefoanele mobile, dar și o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi, în care este prezentată istoria fiecăruia dintre cele 275 de obiective culturale promovate. (C. Z.)