Poliţiştii şi inspectorii RAR vor verifica, printre altele, buna funcţionare a mecanismului de frânare, a sistemului de direcţie şi a instalaţiei de iluminare/semnalizare. În cazul în care se constată defecţiuni tehnice de natură a pune în pericol grav siguranţa circulaţiei, autoturismele respective vor fi imobilizate.
Echipe mixte de poliţişti rutieri şi mecanici ai Registrului Auto Român (RAR) vor verifica în trafic, în perioada 10-20 ianuarie, starea tehnică a autovehiculelor, urmărind dacă acestea îndeplinesc condiţiile tehnice pentru a putea circula pe drumurile publice, anunţă un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Concret, poliţiştii şi inspectorii RAR vor verifica buna funcţionare a mecanismului de frânare şi a sistemului de direcţie, a instalaţiei de iluminare/semnalizare, precum şi a reglajului acesteia, legalitatea montării şi utilizării luminilor de altă culoare sau intensitate, a dispozitivelor ori accesoriilor de avertizare, altele decât cele omologate.
De asemenea, se va verifica autenticitatea seriilor de identificare a vehiculelor, concordanţa datelor înscrise în certificatul de înmatriculare cu caracteristicile tehnice, deţinerea inspecţiei tehnice periodice şi valabilitatea acesteia, precum şi utilizarea anvelopelor de iarnă şi uzura acestora. "În cazul în care se constată defecţiuni tehnice de natură a pune în pericol grav siguranţa circulaţiei, autoturismele respective vor fi imobilizate", precizează comunicatul MAI.
Importurile de maşini second-hand în România au crescut, în decursul anului 2012, cu 85%, până la 175 de mii de unităţi, anunţă un studiu realizat de portalul specializat auto.ro. În topul autovehiculelor importate, marca germană Volkswagen este lider incontestabil, cu aproape 42.700 de automobile la mâna a doua achiziţionate de cumpărătorii români (creştere de aproximativ 100% comparativ cu perioada similară din 2011), urmat de Opel (peste 34.400 de unităţi), Ford (peste 21.800 de unităţi), Audi (aproximativ 11.200 de unităţi) şi BMW (9.600 de unităţi).
În ceea ce priveşte piaţa maşinilor noi înmatriculate în România, s-a înregistrat un declin de 19%, ajungând la aproape 66.500 de unităţi în 2012.
Dacia conduce topul înmatriculărilor de maşini noi cu 16.400 de unităţi, dar cu 30% mai puţine comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În clasament urmează Volkswagen cu 7.700 de unităţi, Skoda (6.200 unităţi), Ford (cu peste 5.000 de unităţi) şi Renault (aproape 4.600 maşini înscrise), conform statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Guvernul a amânat din nou o decizie în privinţa modificării sistemului actual de taxare a proprietarilor de vehicule, vicepremierul Liviu Dragnea afirmând că ministrul mediului, Rovana Plumb, a cerut amânarea acestui subiect. În aceste condiţii, taxa de primă înmatriculare şi taxa de primă vânzare auto rămân încă în vigoare, o decizie fiind amânată şi în şedinţa de săptămâna trecută a guvernului. Premierul Victor Ponta a anunţat recent că taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc, în cazul maşinilor hibride electrice. Suspendată de fostul guvern doar până la începutul acestui an, taxa de primă vânzare auto este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România propune guvernului mai multe măsuri pentru protecţia mediului şi atragerea de venituri la buget, precum renunţarea la taxa auto, aplicarea unui impozit anual diferenţiat, reducerea rovinietei şi majorarea primei de casare.
(Bogdan Cronţ)