Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Presa franceză a intrat în era „ziarelor digitale” contra cost

Presa franceză a intrat în era „ziarelor digitale” contra cost

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 15 Feb 2021

Anul 2020 a fost atipic, dar nu catastrofal pentru presa franceză. Deși, per total, vânzările de ziare şi reviste au înregistrat o scădere uşoară, cotidianele naţionale au fost în creștere, stimulată de sectorul digital şi de nevoia de informare a cititorilor pe durata pandemiei, informează AFP.

Cu 1,9 miliarde de exemplare vândute (în format print şi digital) în 2020, cu un recul de -1,5% față de 2019, presa „s-a descurcat mai bine decât anticipau scenariile pesimiste”, a declarat directorul adjunct al „Alliance pour les Chiffres de la Presse et des Medias” (ACPM), Jean-Paul Dietsch, cu ocazia publicării unui raport despre tendinţele de pe piața media din Franța.
Este o scădere mai mică decât în 2019, când presa înregistra o cădere de 3,6% în raport cu anul 2018.

În opinia lui Dietsch, pandemia „a accelerat” cu doi sau trei ani tranziţia de la print spre on-line.

Cotidianele naţionale, „pioniere ale sectorului digital”, culeg roadele investiţiilor făcute, afirmă Jean-Paul Dietsch: ele au vândut în total 1,4 milioane de exemplare pe zi (+3,4%), din care mai mult de jumătate în versiuni PDF (782.000 de exemplare, +36%).

Cotidianul „Le Monde“ se poate lăuda cu o creştere spectaculoasă: +20,8%, cu peste 393.000 de exemplare vândute în medie în fiecare zi, dintre care 280.000 în versiuni digitale.

Ziarul „Liberation“ a înregistrat cea de-a doua creştere a tirajului, de 8,1%, cu 76.522 de exemplare vândute. Al doilea ziar la nivel naţional, cu un tiraj de 331.927 de exemplare, „Le Figaro“ a înregistrat şi el o creştere în 2020, dar de doar 1,2%.

În schimb, presa regională, mai puţin digitalizată, a înregistrat o scădere de 3,1% şi a ajuns la un tiraj zilnic de 3,6 milioane de exemplare. (C. Z.)