Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Prețul benzinei, în continuă creștere
Chiar dacă europenii conduc, în medie, cu 30% mai puţin, preţul pe care îl plătesc pentru benzină creşte pe măsură ce rafinăriile de pe continent şi-au redus producţia, dar şi-au majorat exporturile de combustibili, transmite Bloomberg.
La începutul acestei luni, preţurile de vânzare cu amănuntul au ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii ani în mai multe state mari consumatoare de pe continent, inclusiv în Germania, Franţa şi Italia.
Cel puţin un sfert din facilităţile care produc benzină la rafinăriile din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanţă sau întreruperi neprogramate, ceea ce a redus şi mai mult producţia de benzină într-o perioadă în care şi aşa rafinăriile procesau mai puţin ţiţei din cauza pandemiei.
Dacă la aceasta se adaugă şi exporturile, în special spre SUA, confruntate cu o criză a combustibililor după ce valul de frig din februarie a oprit marile rafinării din zona Coastei Golfului Texas, creşterea preţurilor sugerează că piaţa a contrabalansat cu mult pierderea cererii.
Toţi aceşti factori influenţează preţul benzinei, dar nu sunt de ajuns pentru a modifica marjele pentru alte tipuri de combustibili utilizaţi în transport. În condițiile în care traficul aerian în Europa este în continuare cu 60% sub nivelul la care era înaintea pandemiei, rafinăriile se reorientează dinspre producţia de combustibil pentru avioane spre producţia de motorină, ceea ce este o veste bună pentru cei care cumpără motorină, dar nu și pentru cei care conduc mașini pe benzină.
„Pentru benzină, datele fundamentale nu arată bine”, conchide Mark Williams, analist la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd. (C. Z.)