Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Preţul benzinei, mai mic cu 10%

Preţul benzinei, mai mic cu 10%

Un articol de: Elena Gabriela Zamora - 24 Mai 2016

Preţul mediu pe litrul de benzină a fost, în primele trei luni ale lui 2016, cu 10% mai mic față de perioada similară a anului trecut, în timp ce litrul de motorină s-a ieftinit cu aproape 17%. Astfel, un litru de benzină costă în medie circa 5,3 lei, în timp ce unul de motorină, 5,4 lei, potrivit unui raport al celei mai mari companii petroliere din România. Se estimează că, în 2016, marjele de rafinare vor scădea faţă de nivelul înregistrat în 2015, ca efect al persistenţei supracapacităţii de rafinare pe pieţele europene. Se mai preconizează, totodată, că preţurile mai reduse ale produselor petroliere, împreună cu creşterea consumului privat în România, vor susţine cererea pentru produsele petroliere, însă concurenţa se va menţine crescută. Deși prețul barilului de petrol a căzut cu circa 70%, de la un maxim atins la jumatatea anului 2014, carburanții la pompă s-au ieftinit cu doar 10%, de la începutul acestui an, întrucât în prețul final al acestora se regăsesc: prețul materiei prime, costurile de prelucrare, costurile logistice, transportul, taxe (TVA, taxa specială de drum etc.), accize, adaos comercial. Scăderea prețului barilului de petrol afectează doar primul punct și, eventual, costul de transport, explică analiștii.