Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Primul master european în domeniul protecţiei consumatorului

Primul master european în domeniul protecţiei consumatorului

Data: 02 Decembrie 2008

▲ În anul universitar 2009-2010 vor debuta cursurile primului master european în domeniul protecţiei consumatorului ▲ Programul de studii este sprijinit de Uniunea Europeană şi se va organiza în 9 state membre: Germania, Franţa, Spania, Belgia, Danemarca, Ţările de Jos, Polonia, România şi Regatul Unit ▲ În România, cursurile vor fi susţinute la Universitatea de Vest din Timişoara şi la Academia de Ştiinţe Economice din Bucureşti ▲ Studenţii pot primi burse finanţate de UE în valoare de 3.000 de euro şi se vor putea angaja la finalizarea studiilor atât în cadrul instituţiilor guvernamentale, marilor companii, cât şi în cadrul IMM-urilor din întreaga Europă, calificările fiind recunoscute în spaţiul comunitar ▲

Comisarul european pentru protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva, a inaugurat oficial primul master european în domeniul aspectelor privind consumatorii. Masterul va fi un program de studii sprijinit de UE, propus în 13 oraşe europene din 9 state membre: Germania, Franţa, Spania, Belgia, Danemarca, Ţările de Jos, Polonia, România şi Regatul Unit. Prin aceste cursuri se urmăreşte formarea profesională în materie de aspecte privind consumatorii pentru a putea aduce pe piaţa muncii profesionişti cu pregătire în domeniu, care să se ocupe de aspectele privind consumatorii în întreprinderi, în instituţiile responsabile de elaborarea politicilor şi chiar în cadrul organizaţiilor de consumatori. „Având în vedere evenimentele actuale, de exemplu, criza financiară şi creşterea preţurilor, nu putem decât să acordăm o şi mai mare importanţă protecţiei şi promovării drepturilor şi intereselor consumatorilor. Prin urmare, sunt extrem de încântată că responsabilizarea consumatorilor face acum parte integrantă din formarea universitară în Europa“, a declarat comisarul European Meglena Kuneva.

Masterul, o premieră în spaţiul european

În prezent, nu există o calificare profesională Europeană în acest domeniu şi noul master universitar vizează compensarea acestei lacune. Cursurile vor fi consacrate legislaţiei privind protecţia consumatorilor, analizei comportamentului şi psihologiei consumatorilor, economiei, marketingului, tehnologiei orientate către consumatori şi consumului durabil. Întreprinderile, guvernele şi organizaţiile de consumatori şi-au arătat deja interesul privind angajarea absolvenţilor acestui master. Comisia Europeană contribuie activ la crearea acestui program de studii şi îl susţine financiar. Printre argumentele care au stat la baza derulării unui astfel de program educaţional în domeniul protecţiei consumatorului se numără accesul facil la informaţiile clare şi la consiliere din partea unor profesionişti, şi necesitatea unei alegeri în cunoştinţă de cauză, mai ales în actualul context de nesiguranţă a pieţei financiare şi economice. De asemenea, studiile efectuate arată că, în afara instituţiilor guvernamentale, a companiilor sau asociaţiilor de consumatori, experţii calificaţi în acest domeniu au posibilitatea angajării în întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) din întreaga Europă.

Obiectivul noii iniţiative, care reuneşte universităţi din întreaga UE, este de a răspunde atât necesităţilor consumatorilor, cât şi celor ale angajatorilor, prin crearea unui nou tip de cursuri postuniversitare care combină noţiuni dintr-o serie de discipline tradiţionale (de la drept la marketing şi la psihologie), precum şi de a aborda aspecte privind consumatorii la nivel european.

În România, cursurile se ţin la Timişoara şi la Bucureşti

Programele de master vor fi oferite în 13 oraşe din 9 state membre, universităţile fiind împărţite în 3 grupe, în funcţie de diversele tematici propuse.

Grupa 1: marketing/management, tehnologia orientată către consumatori, consumul durabil, alimente şi nutriţie, studii privind consumatorii, dezvoltarea lanţului de aprovizionare: Universitatea Tehnică din München (Germania); Universitatea din Aarhus (Danemarca; Universitatea din Wageningen (Ţările de Jos); Universitatea de Ştiinţe ale Vieţii din Varşovia (Polonia).

Grupa 2: comportamentul consumatorilor, aspecte juridice, relaţia dintre întreprinderi şi consumatori: Universitatea Haute Alsace din Mulhouse (Franţa); Institut Catholique des Hautes Etudes Commerciales - ICHEC (Institutul Catolic de Înalte Studii Comerciale) din Bruxelles (Belgia); Academia de Studii Economice din Bucureşti (România); Universitatea de Economie „Karol Adamiecki“ din Katowice (Polonia).

Grupa 3: economie, marketing, drept şi psihologie: Universitatea din Barcelona (Spania); Universitatea din Montpellier (Franţa); Universitatea din Bologna (Italia); Universitatea de Vest din Timişoara (România); Universitatea Brunel (Regatul Unit).

Masterul durează 2 ani

Cursurile de master vor începe în toamna anului 2009, pentru anul universitar 2009-2010. Studenţii se pot înscrie la aceste cursuri direct la universitatea care organizează cursurile, nefiind necesare acte suplimentare faţă de cele care trebuie depuse în cazul în care studentul optează pentru un curs de master. Conţinutul programei variază de la o universitate la alta, însă există unele discipline de studiu comune: aspecte juridice ale protecţiei consumatorilor, analiza comportamentului şi psihologiei consumatorilor, economie, marketing, tehnologie şi inovaţii orientate către consumatori şi consum durabil. Programul de studii va avea o durată de până la doi ani, şi studenţii vor trebui să petreacă o parte din acest timp într-o universitate parteneră dintr-o altă ţară UE.

Calificările vor fi recunoscute în întreaga Uniune Europeană. Universităţile vor primi finanţare din partea UE în valoare de 50.000 de euro pe an pentru o perioadă de trei ani pentru a pregăti şi a organiza cursurile, studenţii vor putea primi până la 260 de burse de studiu, cu o valoare de până la 3.000 de euro fiecare.