Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Prinţul Charles vrea să repună pe şine mocăniţa din Sibiu
Prinţul Charles şi-a anunţat intenţia să repună pe şine, prin Fundaţia „Mihai Eminescu Trust“, mocăniţa care lega cetăţile Sibiu şi Sighişoara, după ce Ministerul Culturii a clasat ca monument istoric linia ferată îngustă dintre cele două oraşe cetăţi, a declarat Vasile Crişan, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură. „Ne bucurăm foarte mult că am reuşit să anunţăm că ministerul a clasat ca monument istoric linia ferată îngustă Sibiu-Agnita-Sighişoara, cu ramificaţia Cornăţel-Vurpăr, aceasta fiind prima linie ferată din judeţul Sibiu declarată monument istoric şi a doua din România, după cea din judeţul Alba. Printre cei interesaţi să investească şi să ajute acest monument istoric este şi fundaţia Prinţului Charles“, a declarat Vasile Crişan.
Conform europarlamentarului Ovidiu Ganţ, prinţul Charles ar urma să viziteze până la sfârşitul anului Capitala Culturală Europeană. Proiectată în noiembrie 1892, această cale ferată a fost inaugurată şase ani mai târziu, când a fost dat în funcţiune tronsonul Sighişoara. Linia a fost naţionalizată în anul 1948, iar în 1963, tronsonul Sighişoara-Agnita a fost închis. Tronsonul Cornăţel-Vurpăr a fost, şi el, închis în iunie 1997. După o absenţă de 15 ani de pe şine, mocăniţa care lega Sibiul cu localitatea Cornăţel şi Vurpăr va fi din nou adusă la viaţă. Dezafectată în 1992, celebra mocăniţă are şanse să transporte din nou localnici, dar mai ales turişti pe una din cele mai celebre linii ferate înguste din România, cea care leagă Sibiul de cetatea Sighişoara, inclusă în patrimoniul UNESCO. Linia ferată declarată monument istoric va fi protejată de hoţii de fier vechi, mai ales că la Sibiu în depoul CFR există locomotiva şi vagoanele care au compus mocăniţa de odinioară. Următorul pas va fi găsirea celui mai bun proiect economic şi turistic care să conserve şi să repună mocăniţa pe şine. Linia de cale ferată îngustă din Munţii Apuseni a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea-începutul secolului XX. La sfârşitul anilor â90, mocăniţa a fost desfiinţată din motive economice.