Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Prinţul Charles vrea să repună pe şine mocăniţa din Sibiu

Prinţul Charles vrea să repună pe şine mocăniţa din Sibiu

Data: 12 Iunie 2007

Prinţul Charles şi-a anunţat intenţia să repună pe şine, prin Fundaţia „Mihai Eminescu Trust“, mocăniţa care lega cetăţile Sibiu şi Sighişoara, după ce Ministerul Culturii a clasat ca monument istoric linia ferată îngustă dintre cele două oraşe cetăţi, a declarat Vasile Crişan, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură. „Ne bucurăm foarte mult că am reuşit să anunţăm că ministerul a clasat ca monument istoric linia ferată îngustă Sibiu-Agnita-Sighişoara, cu ramificaţia Cornăţel-Vurpăr, aceasta fiind prima linie ferată din judeţul Sibiu declarată monument istoric şi a doua din România, după cea din judeţul Alba. Printre cei interesaţi să investească şi să ajute acest monument istoric este şi fundaţia Prinţului Charles“, a declarat Vasile Crişan.

Conform europarlamentarului Ovidiu Ganţ, prinţul Charles ar urma să viziteze până la sfârşitul anului Capitala Culturală Europeană. Proiectată în noiembrie 1892, această cale ferată a fost inaugurată şase ani mai târziu, când a fost dat în funcţiune tronsonul Sighişoara. Linia a fost naţionalizată în anul 1948, iar în 1963, tronsonul Sighişoara-Agnita a fost închis. Tronsonul Cornăţel-Vurpăr a fost, şi el, închis în iunie 1997. După o absenţă de 15 ani de pe şine, mocăniţa care lega Sibiul cu localitatea Cornăţel şi Vurpăr va fi din nou adusă la viaţă.

Dezafectată în 1992, celebra mocăniţă are şanse să transporte din nou localnici, dar mai ales turişti pe una din cele mai celebre linii ferate înguste din România, cea care leagă Sibiul de cetatea Sighişoara, inclusă în patrimoniul UNESCO. Linia ferată declarată monument istoric va fi protejată de hoţii de fier vechi, mai ales că la Sibiu în depoul CFR există locomotiva şi vagoanele care au compus mocăniţa de odinioară. Următorul pas va fi găsirea celui mai bun proiect economic şi turistic care să conserve şi să repună mocăniţa pe şine. Linia de cale ferată îngustă din Munţii Apuseni a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea-începutul secolului XX. La sfârşitul anilor â90, mocăniţa a fost desfiinţată din motive economice.