Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Proceduri simplificate de avizare a proiectelor de infrastructură

Proceduri simplificate de avizare a proiectelor de infrastructură

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Octombrie 2022

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene are în vedere simplificarea procedurilor de avizare a proiectelor de infrastructură finanțate din bani europeni, care au termene precise de implementare și execuție.

„De câteva zile am pus în dezbatere un proiect de ordonanţă de urgenţă al cărei scop este acela de a simplifica procedurile de avizare a proiectelor de investiţii în infrastructură. Acolo am încercat ca, în relaţia cu avizatorii, să impunem ca avizele sau acordurile tehnice să fie emise într-o anumită perioadă de timp, iar în situaţia în care această perioadă de timp nu este respectată, atunci avizul sau acordul să fie considerat emis”, a afirmat ministrul Marcel Boloş, potrivit Agerpres, la o conferință de profil.

El a precizat că este nevoie și de consolidarea capacităţii de implementare şi de execuție a lucrărilor, într-o perioadă în care România are bugete uriaşe alocate pentru infrastructură.

„Am dat de atâtea ori exemplul sectorului de transport pentru care în politica de coeziune avem 9,2 miliarde de euro, iar în PNRR 12,6 miliarde de euro, deci, practic, peste 21 miliarde de euro. Ar fi păcat să îi pierdem prin birocraţie sau (…) ca urmare a faptului că nu avem executanţi sau că beneficiarii noştri nu au capacitate administrativă pentru implementare”, a mai spus Boloş.

Potrivit ministrului, Guvernul va aloca fonduri și pentru formarea forței de muncă în construcții. Problema mâinii de lucru a fost ridicată și de preşedintele Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii, Cristian Erbaşu, care a arătat că în țară lucrează circa 400.000 de constructori, în timp ce alți peste 700.000 de lucrători români în domeniu sunt angajați în Europa. (C. Z.)