Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Produsele de folosinţă îndelungată pot fi restituite vânzătorului

Produsele de folosinţă îndelungată pot fi restituite vânzătorului

Data: 01 Iunie 2008

▲ Gama produselor de folosinţă îndelungată este foarte variată, de la aparate electrocasnice şi electrice, frigidere, congelatoare, maşini de spălat, până la aparate de aer condiţionat şi autoturisme ▲ Acestea intră în categoria produselor de folosinţă îndelungată, întrucât îşi păstrează caracteristicile calitative prescrise sau declarate pe durata medie de utilizare şi beneficiază de piese de schimb ▲

Legea protecţiei consumatorului precizează anumite drepturi ale acstuia şi obligaţii ale vânzătorului sau prestatorului de servicii, care nu sunt de cele mai multe ori cunoscute.

Întrucât categoria amintită mai sus reuneşte foarte multe produse am ales să prezentăm informaţiile necesare pentru consumator în momentul în care îşi achiziţionează un frigider sau un congelator.

În momentul în care consumatorul face o astfel de achiziţie, primul lucru pe care trebuie să-l studieze atent este certificatul de garanţie al produsului, unde sunt precizate perioadele de timp pentru care cumpărătorul primeşte garanţie, cea minimală fiind de 24 de luni.

Conform prevederilor legale, produsul trebuie cumpărat doar dacă este însoţit de următoarele documente:

- certificatul de garanţie, semnat şi ştampilat de producător şi vânzător. Certificatul va cuprinde obligatoriu datele fabricaţiei, termenul de garanţie, seria produsului şi unitatea care asigură service-ul.

- declaraţia de conformitate, din care să rezulte că se încadrează în clasa de protecţie şi realizează temperaturile declarate atât în compartimentul de congelare, cât şi în compartimentul de păstrare.

- instrucţiuni de folosire, care să menţioneze eventualele riscuri ce pot apărea în cazul nerespectării acestora, inclusiv a lipsei împământării.

- factura, semnată şi ştampilată de vânzător.

- etichetă care să indice consumurile de energie şi eficienţa lor energetică.

Potrivit sistemului de clasificare, clasa de eficienţă se face prin litere începând de la litera „A“ şi până la litera „G“, cea mai bună clasă din acest punct de vedere fiind clasa „A“.

Un lucru foarte important pe care consumatorul trebuie să-l verifice de mai multe ori, înainte de achiziţionarea unui frigider sau congelator, este termenul de garanţie şi modalităţile de utilizare a garanţiei. Astfel, dacă produsul defectat nu poate fi reparat sau nu a fost utilizat o perioadă de 10% din durata garanţiei, atunci produsul poate fi restitutit, iar vânzătorul este obligat să primească un alt produs nou sau contravaloarea acestuia, dacă s-a defectat de cel puţin trei ori în prima jumătate a perioadei de garanţie.

O a doua posibilitate de primire a banilor de către consumator se poate înregistra în momentul în care şi cel de-al doilea produs cumpărat se defectează. Prestatorii de service au obligaţia să efectueze operaţiunea de reparaţie a produsului defect în termen de zece zile de la data reclamaţiei. Dacă nu este respectat termenul, consumatorii au posibilitatea să se adreseze Oficiilor Judeţene pentru Protecţia Consumatorului.