Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Produsele din supermarketuri, 50% româneşti

Produsele din supermarketuri, 50% româneşti

Un articol de: Oana Nistor - 10 Iunie 2016

Cel puţin jumătate din produsele scoase la vânzare în supermarketuri trebuie să fie româneşti, potrivit unei legi adoptate în Parlament şi trimisă spre promulgare. Documentul se referă la următoarele categorii de produse: carne, ouă, fructe, miere de albine, produse lactate şi de panificaţie. Totuşi, excepţie fac comercianţii cu o cifră de afaceri de până la 2 milioane de euro, echivalentă în lei. Legea mai prevede că retailerii nu au voie să impună un preţ minim pe piaţă, amenzile în acest caz ajungând până la 150.000 de lei. Etichetele produselor din carne proaspătă trebuie să specifice ţara de provenienţă a cărnii, iar pe produsele procesate din carne trebuie trecut procentul de carne din România conţinut de acestea. Adoptarea modificărilor la Legea 321/2009 privind comercializarea produselor a fost caracterizată de Federaţia Naţională Pro Agro ca fiind „un vot de încredere acordat producătorilor agricoli din România şi produselor agroalimentare româneşti”. În schimb, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază legea drept „o lovitură dată consumatorului, dar şi fermierilor locali competitivi, care riscă să fie excluşi pe criterii politice din comerţul modern”.