Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Programe pentru tinerii care au abandonat şcoala

Programe pentru tinerii care au abandonat şcoala

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Feb 2014
Ministerul Muncii a lansat ieri două proiecte-pilot, respectiv „Investiţia în tineri, investiţia în viitorul nostru“ şi „Garanţii pentru TINEri!“, destinate tinerilor cu vârste între 15 şi 24 de ani, care nu au o slujbă şi nu urmează o formă de învăţământ sau un curs de formare profesională.
 
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a lansat, ieri, două proiecte-pilot, respectiv „Investiţia în tineri, investiţia în viitorul nostru“ şi „Garanţii pentru TINEri!“. Programele au alocate peste 38 milioane de lei şi sunt cofinanţate din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane /POSDRU/ 2007-2013 şi preced schema „Garanţii pentru tineri“. Potrivit Ministerului Muncii, scopul proiectelor este acela de a acorda sprijin concret pentru intrarea pe piaţa muncii unui număr de peste 5.000 de tineri cu vârste între 15 şi 24 de ani, care nu au o slujbă şi nu urmează o formă de învăţământ sau un curs de formare profesională.
 
Abandonul şcolar a crescut constant după momentul trecerii la 10 ani de şcolaritate obligatorie, chiar dacă situaţia s-a ameliorat uşor în ultimii trei ani, se arată în strategia naţională pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului elaborată de Ministerul Muncii pentru perioada 2014 - 2020. Specialiştii consideră oportună înfiinţarea clasei pregătitoare, respectiv obligativitatea de frecventare a cursurilor, în special în contextul pregătirii pentru şcoală, însă atrag atenţia totodată că  “scăderea drastică a capacităţii creşelor ca unităţi de educaţie timpurie reprezintă un motiv de îngrijorare din perspectiva asigurării respectării dreptului la educaţie pentru copiii de vârstă mică“. La nivelul învăţământului primar şi gimnazial, rata abandonului este mai mare în mediul rural, iar numărul de copii care au abandonat şcoala în cursul anului şcolar 2011/2012 a fost de peste 28.000 de elevi. Cei mai mulţi dintre copii abandonează însă şcoala la finalul clasei a VIII-a şi pe parcursul primilor ani de studiu din învăţământul secundar superior (clasa a IX-a şi clasa a X-a), astfel că peste 55.000 de copii în vârstă de 15 şi 16 ani ajung să fie în afara sistemului de educaţie, ceea ce demonstrează faptul că acest fenomen nu este specific unui anumit nivel de învăţământ, ci afectează întreg sistemul.
 
În total, la nivelul anului 2012, peste 170.000 de copii de vârsta învăţământului obligatoriu nu mergeau la şcoală (excluzând clasa pregătitoare), mulţi dintre aceştia având şi perspectiva de a nu se mai întoarce niciodată la şcoală. Potrivit strategiei amintite, desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii a condus la necontinuarea studiilor a cel puţin 10% dintre elevii care au terminat clasa a VIII-a, în principal din cauza faptului că familiile nu pot să acopere costurile pentru 4 ani de şcolarizare, fenomen întâlnit în special în mediul rural. „În prezent, aproape unul din cinci tineri nu reuşeşte să finalizeze învăţământul obligatoriu şi nici să obţină o calificare în sistemul de formare continuă, fiind privat, astfel, de competenţe de bază care să-i asigure integrarea în societatea de astăzi“, subliniază Ministerul Muncii. (Oana Nistor)