Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Programul RABLA ar putea fi sistat
Programul RABLA ar putea fi sistat la începutul anului. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România apreciază că este nevoie de un cadru legal care să stimuleze achiziţia de autovehicule care încorporează tehnologii avansate (electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), orientate către eficienţă şi protecţia mediului, deoarece acestea poluează mai puţin sau deloc, contribuind totodată şi la creşterea gradului de siguranţă rutieră, precum şi de măsuri eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comerţului cu autovehicule rulate. „Media zilnică a înscrierilor a scăzut constant de la 162 unităţi în luna aprilie la 135 în luna mai, 103 în luna iunie şi 87 în luna iulie. Aceasta confirmă poziţia adoptată de către APIA de a solicita sistarea programului după acest an“, se arată într-un comunicat al APIA, citat de Agerpres. La începutul lunii iulie, ministrul mediului şi schimbărilor climatice, domnul Attila Korodi, declara că Programul Naţional de Stimulare şi Înnoire a Parcului Auto Naţional - Programul RABLA va continua şi în 2015, însă ar putea avea o structură diferită faţă de ediţia din acest an. Pentru ediţia din acest an a Programului RABLA, lansat oficial cu două luni mai devreme decât în 2013, sunt alocate 20.000 de tichete valorice, din care 17.000 pentru persoane fizice, iar restul pentru persoane juridice şi instituţii publice. (Oana Nistor)