Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Proiect de lege pentru promovarea produselor locale

Proiect de lege pentru promovarea produselor locale

Un articol de: Mariana Bahcevan - 12 Martie 2016

Supermarketurile ar putea fi obligate să asigure spații de expunere pentru produsele alimentare ale producătorilor români de minimum 50%, din care cel puțin 20% să fie alocate producătorilor locali și să perceapă taxe de maximum 5% pentru aceștia, conform unui proiect de lege depus la parlament, potrivit Agerpres. Proiectul modifică Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare și va intra în dezbatere la Senat, ca primă Cameră sesizată.

Potrivit proiectului, „comercianții persoane fizice autorizate care desfășoară activități de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligația ca, pentru produsele alimentare - lapte și produse lactate, carne și produse de carne, fructe, legume și produsele fabricate din acestea, panificație, patiserie și cofetărie -, fabricate de producători din România, să asigure spații de expunere și vânzare de cel puțin 50% din suprafața existentă folosită pentru comercializarea alimentelor. În acest sens, minimum 20% din aceste spații să fie alocate către toți producătorii locali”.

Proiectul prevede și că serviciile, discounturile și alte obligații cerute de comercianți producătorilor români de produse alimentare nu vor putea depăși 5% din valoarea mărfurilor comercializate. Inițiatorii arată, în expunerea de motive, că aceste măsuri propuse în proiect vor duce la „sprijinirea accesului producătorilor români locali la marile lanțuri de retail, iar consumatorii vor beneficia, la rândul lor, de produse de calitate, proaspete, cu o trasabilitate clară”.