Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Proiect de prevenire a abandonului școlar în Deltă

Proiect de prevenire a abandonului școlar în Deltă

Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 16 Dec, 2019

Elevi din comunităţi defavorizate din judeţul Tulcea au participat, săptămâna trecută, la un atelier de colinde prin sistemul de teleprezenţă, „Colinde, colinde, e vremea telecolindelor”, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ), atelierul fiind una din activitățile din cadrul proiectului „Accesibilizarea ofertei de educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise - ACCED”.

„Această activitate face parte din campania prin care încercăm să valorizăm tradiţiile, cultura comunităţii, să-i valorizăm pe copiii care provin din medii defavorizate şi care au nevoie să fie încurajaţi şi implicaţi în activităţi care să le arate că sunt talentaţi”, a menţionat, pentru Agerpres, coordonatorul campaniei de conştientizare din cadrul proiectului, inspectorul școlar Marinela Peiciu.

Ea a mai spus că în cadrul campaniei s-au derulat şi alte activităţi de educaţie comunitară cu scopul de a preveni abandonul şcolar.

„În judeţul Tulcea, fenomenul abandonului şcolar nu este foarte grav, iar în ultimul an ­s-a diminuat procentul, dar în lupta cu abandonul trebuie să existe consecvenţă. Este tardiv să lupţi cu abandonul şcolar odată instalat şi de aceea este bine să existe intervenţii susţinute timpurii, încă din momentul absenteismului”, a adăugat reprezentanta ISJ.

În proiect sunt implicaţi atât preşcolari, cât şi elevi din clasele a IV-a şi a VIII-a şi persoane înscrise în programul „A doua şansă”. Proiectul ACCED a început în aprilie 2018, se va încheia în aprilie 2021, numără sute de beneficiari şi are un buget estimat de circa 2 milioane de euro.