Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Promovare europeană pentru produsele româneşti

Promovare europeană pentru produsele româneşti

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 22 Noiembrie 2013
Comisia Europeană propune o nouă politică de promovare a produselor agricole şi alimentare în afara spaţiului comunitar, acţiunea urmând să se desfăşoare cu fonduri europene sub sloganul „Enjoy, it's from Europe“.
 
Comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, a prezentat la Bruxelles noua strategie de promovare a produselor europene în afara spaţiului comunitar, respectiv în ţările unde există un potenţial de piaţă. Noua politică de promovare va include şi produsele româneşti agricole şi alimentare sub sloganul „Enjoy, it's from Europe“ („Poftă bună, e din Europa“), iar în această categorie ar intra nu doar produsele de origine, ci în general produsele de înaltă calitate. Strategia ar urma să ducă la creşterea finanţării programelor ce vizează ţările terţe şi a programelor multiple - prezentate de entităţi din mai multe state membre -, printr-o taxă de cofinanţare mai ridicată pentru aceste două categorii, respectiv o cofinanţare de 60% din partea UE, în loc de 50%.
 
Reforma politicii de promovare şi informare vizează şi o extindere a domeniului de aplicare a măsurilor, prin posibilitatea reglementată de a menţiona originea şi mărcile produselor, includerea printre beneficiari a organizaţiilor de producători şi menţionarea printre produsele eligibile, în special a produselor agroalimentare prelucrate care pot face obiectul unor sisteme europene de calitate, cum ar fi pastele alimentare. „Ca orice produse europene, produsele româneşti pot participa sau prin programe specifice propuse de către o firmă sau un producător, care are, sigur, şi potenţial de export - pentru că vorbim aici de export mai ales în afara UE -, sau pot să participe în parteneriat cu producători din alte state membre, la pachet. Comisia va stimula aceste programe multiţări şi multiproduse. De aceea, conexiuni cu producători din alte ţări, o atenţie mai mare vizavi de evoluţia pieţelor externe din afara UE cred eu că pot să fie benefice. Şi aici eu aş vedea, personal, o coroborare foarte bună între iniţiativa pe care Guvernul a avut-o de a crea posturi de ataşaţi agricoli în câteva ţări din afara UE cu potenţial de piaţă şi de creştere a importurilor pentru produse alimentare şi aceste oportunităţi financiare pe care le propunem acum prin acest nou regulament de a finanţa astfel de acţiuni“, a declarat Cioloş în cadrul unui briefing cu presa din România.
 
Potrivit comisarului Dacian Cioloş, nu doar produsele de origine vor fi promovate, „dar ele vor fi promovate cu precădere“. „Orice produse de calitate în general pot fi promovate, dar, sigur, produsele de origine pot fi promovate mai uşor. De altfel, şi în misiunea pe care acum doi ani am avut-o în China am luat în acel grup de oameni de afaceri europeni şi un producător de vinuri din România. În această misiune încheiată recent în Japonia şi în Coreea de Sud am avut un alt producător de vinuri în România, pentru că vinurile din România sunt deja cunoscute şi au anumite contacte pe aceste pieţe. Dar cred eu că există potenţial şi dincolo de sectorul vinuri în România“, a mai afirmat comisarul european.
 
Propunerea CE vizează în primul rând o creştere semnificativă a ajutoarelor destinate acţiunilor de informare şi de promovare, în scopul consolidării competitivităţii agriculturii europene. Ajutoarele europene ar trebui să treacă în mod treptat de la 61 milioane de euro în cadrul bugetului din 2013, la 200 milioane de euro în 2020. Ulterior va fi pusă în aplicare noua strategie europeană de promovare, care va permite o mai bună direcţionare a acţiunilor de promovare. (Oana Nistor)