Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Protecția Consumatorilor: Atenție la produsele false „de post”

Protecția Consumatorilor: Atenție la produsele false „de post”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Noiembrie 2024

Reprezentanții Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) reamintesc în această perioadă de dinaintea începerii Postului Nașterii Domnului câteva reguli privind alegerea produselor de post, astfel încât sănătatea celor care le consumă să nu fie în pericol, iar alimentele respective să fie cu adevărat de post. În anii trecuți, comisarii ANPC au găsit la vânzare cozonac sau pizza etichetate ca fiind de post, dar care conțineau ingrediente de origine animală.

Principalele recomandări se referă la achiziționarea produselor alimentare de post numai din locuri autorizate şi la verificarea cu atenţie a listei ingredientelor de pe etichetă, pentru a evita inducerea în eroare.

„Pe data de 15 noiembrie începe Postul Naşterii Domnului, cunoscut şi ca Postul Crăciunului, care durează până pe 24 decembrie, și pentru ca produsele pe care le cumpăraţi în acest post să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dvs., vă recomand să achiziţionaţi aceste produse alimentare numai din locuri amenajate şi autorizate, să solicitaţi şi să păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea, conformitatea sau siguranţa unui produs”, îi sfătuiește pe consumatori directorul general al ANPC, Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, produsele de post sunt cele constituite din ingrediente vegetale, iar etichetele trebuie să informeze complet şi corect asupra conţinutului, ingredientelor sau calității produsului.

„Sfătuiesc consumatorii să citească atent eticheta produselor pentru a putea respecta Postul Crăciunului şi a evita astfel să fie induşi în eroare. (...) Vă recomand, în primul rând, ca înainte de cumpărare, să acordaţi o atenţie deosebită listei ingredientelor. În cazul în care aceasta conţine şi ingrediente de origine animală, respectiv lapte praf, zer praf, pudră de ouă, trebuie să ştiţi că aceste produse nu fac parte din grupa produselor de post”, a scris Anghel.

Verificarea datei de expirare este un alt sfat al directorului ANPC. „Nu cumpăraţi produse cu data durabilităţii minimale sau data-limită de consum depăşită sau modificată”, atrage atenţia acesta.

În acţiunile de control desfăşurate în anii anteriori, comisarii ANPC au găsit la comercializare produse pe ale căror etichete erau înscrise menţiuni care puteau induce în eroare consumatorii, precum: cozonac ambalat, în compoziţia căruia se regăseau ouă, având însă aplicat un fluturaş colant cu mențiunea „produs de post”; maioneză vegetală, în con­dițiile în care denumirea de maioneză se atribuie doar emulsiei pe bază de gălbenuş de ou; pizza de post cu aromă pe bază de uleiuri vegetale şi cazeină (substanţă proteică din lapte); produse de cofetărie preambalate, cu menţiunea „de post”, deşi în lista ingredientelor de pe etichetă era înscris „frişcă” etc. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   ANPC