Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Reguli europene stricte privind etichetarea mierii
O nouă legislație europeană va impune ca borcanele de miere scoase la comercializare să fie etichetate clar cu ţara de origine, după acordul politic la care au ajuns recent Parlamentul European, Consiliul şi Comisia asupra aşa-numitelor „directive privind micul dejun” și care urmează a fi aprobat oficial și publicat. Statele membre vor avea 18 luni pentru a transpune noile dispoziţii în legislaţia naţională şi încă 6 luni pentru armonizarea în întreaga Uniune.
Conform reglementărilor, în cazul amestecurilor de miere, pe etichetă vor fi trecute atât ţările de proveniență, cât și ponderea procentuală a fiecărei origini. Pentru a limita fraudele, Comisia Europeană va introduce metode standard de analiză pentru a detecta falsificarea mierii cu zahăr, un mecanism de urmărire a traseului de la apicultor sau importator până la cumpărător şi criterii pentru a se asigura că mierea nu este supraîncălzită înainte de a fi vândută.
Apicultorii români, confruntați cu dificultăți în a-și vinde mierea cauzate de pătrunderea pe piața comunitară a importurilor ieftine și slabe calitativ, cereau de mult timp reguli mai clare privind etichetarea care să diferențieze produsele pe rafturi și să le elimine pe cele neconforme.
„Am văzut la raft, inclusiv la pliculeţ, amestec din patru categorii de miere, respectiv din România, Ucraina, Republica Moldova şi China. Este un amalgam acolo, o nebunie totală. (…) Noi solicităm o etichetare corectă de peste 10 ani şi abia acum se pare că o vor face, dar este cam tardiv”, spunea anul trecut preşedintele Asociaţiei Crescătorilor de Albine din România (ACA), Ioan Fetea, menționând și o informare UE, potrivit căreia 40% din mierea importată este falsă. (C. Z.)