Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Reguli noi pentru producătorii de pâine
Operatorii economici care comercializează pâine, produse de panificaţie şi produse de patiserie obţinute din produse congelate, sunt obligaţi să afişeze la loc vizibil, uşor de înţeles, într‑o formă care să nu permită ştergerea, menţiunea „produs/din produs decongelat”. Potrivit ordinului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care a intrat în vigoare joi, comercianţii de pâine care nu respectă prevederile acestui ordin vor fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 10.000 lei, sancţiunile putând include şi suspendarea activităţii, în cazul în care aceştia se opun total afişării acestor informaţii. „Şi noi facem produse congelate în ţară, realizăm circa 3.000 de tone pe lună, care se vând în ţară şi peste hotare, pentru că facem comerţ şi schimburi intracomunitare cu asemenea produse. Părerea mea este că în jur de 4‑5% din totalul pâinii care se vinde în România este congelată, restul este pâine proaspătă sau care se ambalează şi care are o valabilitate de câteva zile, până la 30 de zile. Consumul lunar de pâine este de 180.000 de tone şi este asigurat din producţia internă, la care se mai adaugă produse de panificaţie şi patiserie congelată venite din afară”, a explicat preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase, Aurel Popescu. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, în primele 5 luni din acest an, importurile de produse agroalimentare au fost dominate de produsele de brutărie, patiserie şi biscuiţi, cu o valoare de 97,1 milioane de euro.