Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Restricții rutiere pe Valea Oltului și pe Podul Giurgiu-Ruse
De ieri, 8 iulie, pentru o lună, circulaţia pe Valea Oltului este închisă pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti. Anunțul a provocat un val de reacții de nemulțumire venite de la transportatori, operatori din turism, mediul de afaceri. Ministrul transporturilor a replicat că măsura reprezintă singura soluţie pentru încadrarea în termen a construcţiei autostrăzii și pentru protejarea celor din trafic. O altă restricție va intra în vigoare miercuri, 10 iulie, pe Podul Giurgiu-Ruse, unde se va circula pe o singură bandă, din cauza reparaţiilor pe care le va face partea bulgară și care vor dura aproximativ doi ani.
Zilnic, între orele 6:00 și 20:00, până la 9 august, pe DN7 Valea Oltului, sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000 va fi închis, iar traficul va fi redirecţionat pe rute ocolitoare, a transmis Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Mai multe asociații naționale și locale din turism au dezaprobat decizia de închidere a DN7 în plin sezon al vacanţelor, când vin cei mai mulți turiști români și străini, în grupuri și individuali. Adela Dadu, unul dintre cei mai cunoscuţi ghizi din Sibiu, estimează că cei mai afectaţi vor fi turiştii care vor sosi pe aeroportul din Bucureşti cu avionul, iar pe urmă vor avea probleme cu transferul cu autocarul spre Sibiu. „Din cauza faptului că nu s-a comunicat din timp această decizie, mulţi vor fi luaţi prin surprindere şi vor trebui să găsească tot felul de soluţii. Nu va fi un exerciţiu de imagine prea bun pentru România”, a declarat pentru Agerpres Adela Dadu.
Modul în care a fost comunicată închiderea arterei rutiere a fost criticat și de reprezentanții mediului de afaceri. „Deciziile strategice nu pot fi luate şi comunicate ad-hoc, fără a da timpul necesar mediului privat şi cetăţenilor să se pregătească”, consideră reprezentanţii Fundaţiei Romanian Business Leaders (RBL). La rândul său, Radu Burnete, directorul executiv al Confederaţiei Patronale Concordia, a arătat că rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope, astfel că exporturile României vor avea întârzieri.
Potrivit acestuia, dacă decizia de închidere a circulaţiei pe Valea Oltului ar fi fost comunicată din timp, „zeci de mii de firme ar fi avut timp să se pregătească pentru acest eveniment”.
Pe de altă parte, potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, „rutele alternative propuse nu sunt suficiente pentru a prelua întregul volum de trafic deviat de pe DN7. Aceste rute sunt deja congestionate şi nu oferă infrastructura necesară pentru a suporta un trafic suplimentar intens”.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat vineri că soluţiile pe care le-a auzit în ultima perioadă nu sunt viabile, însă rămâne deschis la orice alte sugestii. „De ce acum, în luna iulie, de ce nu în septembrie sau de ce nu în octombrie, când poate disconfortul ar fi mai mic? Pentru că, în lunile de vară, vorbim de lucrul efectiv de 14 ore pe zi”, iar din septembrie începe sezonul ploios, a spus Grindeanu. (C. Z.)