Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Reţea de „drumuri verzi“ în Capitală
Bucureştenii ar putea beneficia de o reţea de „drumuri verzi“ - piste de biciclete pe carosabil şi alei pietonale, ideea aparţinând Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România. Implementarea proiectului „Drumuri verzi în Bucureşti“ va începe anul viitor.
Probleme precum traficul aglomerat din Capitală, lipsa locurilor de parcare, dar şi poluarea tot mai accentuată şi-ar putea găsi rezolvarea în urma implementării proiectului „Drumuri verzi în Bucureşti“, o idee de transport alternativ prezentată oficialilor Primăriei Capitalei de către Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). Reţeaua de drumuri verzi ar urma să unească fluxurile de biciclişti şi pietoni. „Proiectul în sine nu presupune doar realizarea de piste de biciclete, ci integrarea unui trotuar şi a unei piste de biciclete ca drum colector pentru toţi pietonii şi bicicliştii care locuiesc în zona respectivă sau doresc să se deplaseze în siguranţă şi confortabil. Pistele de biciclete, la fel ca şi trotuarele, trebuie protejate de traficul autovehiculelor. În momentul în care se gândeşte o protejare în comun a celor două fluxuri de circulaţie, cele pietonale şi cele pentru biciclete, e mult mai simplu, mai ieftin şi aplicabil“, a declarat Marian Ivan, membru fondator al OPTAR, cu prilejul prezentării proiectului „Drumuri verzi în Bucureşti“, în cadrul grupului de lucru pe mobilitate urbană constituit la Primăria Capitalei.
El a spus că îşi propune să colaboreze cu primăria pentru a realiza la nivelul întregului municipiu o reţea de „drumuri verzi“, însă pentru acest lucru străzile înguste vor avea sens unic pentru a crea posibilitatea maşinilor, bicicliştilor şi pietonilor să circule în siguranţă, aşa cum se întâmplă frecvent în oraşe din vestul Europei şi din multe alte zone din lume.
Construirea „drumurilor verzi“ ar putea acoperi întreg oraşul, OPTAR propunând „o reţea tip fagure care să-i ofere omului chiar şi două-trei variante de a traversa oraşul schimbând traseul, dar lungimea să rămână aproximativ aceeaşi“. Drumurile verzi ar putea cuprinde salba de lacuri a Capitalei/Splaiul Dâmboviţei, marile parcuri, bulevardele centrale, fără a afecta benzile dedicate transportului public, străzile şi aleile cu trafic auto redus şi zonele industriale. În opinia organizaţiei, foarte mulţi bucureşteni vor renunţa la maşinile proprii pentru transportul cotidian, alegând să meargă pe jos la serviciu sau folosind bicicleta, reducându-se astfel nivelul de poluare, numărul de accidente, respectiv descongestionarea traficului rutier. „Ideea de a face «drumuri verzi» e bună, dar totul pleacă de la o strategie generală, de la o reţea generală de piste în Capitală, după care se detaliază pe fiecare zonă şi stradă în parte, se stabileşte în funcţie de câţi biciclişti vor trece pe acolo, care e spaţiul necesar alocat“, a declarat directorul executiv al Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Ion Dedu, citat de Agerpres, care a mai subliniat necesitatea unei reorganizări.
Proiectul propus dacă va fi şi asumat de către municipalitate ar putea fi realizat în circa 18 luni, în primele 6 luni ar urma să se identifice această reţea de „drumuri verzi“, iar în 12 luni ele ar putea fi amenajate.
Primăria Capitalei a cheltuit 11 milioane de euro pentru amenajarea, în 2008 şi 2010, a 122 km de piste pentru biciclete, aproximativ 80% dintre acestea fiind însă închise la cererea Poliţiei Rutiere întrucât ar fi fost nefuncţionale.