Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
România a accesat 7% din fondurile europene pentru transporturi
▲ Potrivit datelor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, instituţia a depus spre evaluare la Bruxelles patru proiecte mari de infrastructură, cu o valoare de 250 de milioane de euro, ce urmează să fie finanţate prin intermediul fondurilor europene ▲ Unul dintre proiecte este Autostrada Cernavodă-Constanţa, care are finanţare şi din partea Băncii Europene de Investiţii ▲
România a accesat până în prezent 7% (434 de milioane de euro) din fondurile europene postaderare destinate transporturilor în perioada 2007-2013, această sumă reprezentând avansul acordat pentru fondurile comunitare, potrivit informaţiilor furnizate de Comisia Europeană. Conform Direcţiei de Politică Regională, din cele peste 434 de milioane de euro, reprezentând avansul pentru perioada 2007-2009, circa 157 milioane de euro vor fi plătite în 2009, sume atât din fondul de coeziune, cât şi din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), care sunt surse de finanţare pentru Programul Operaţional Sectorial - Transporturi. România ar mai putea primi 25,5 milioane euro, respectiv 2% din suma alocată prin FEDR, dacă va fi aprobată schimbarea unor reguli cu privire la alocarea sumelor din acest fond, în luna mai. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, instituţia a depus spre evaluare la Bruxelles patru proiecte mari de infrastructură, cu o valoare de 250 de milioane de euro, ce urmează să fie finanţate prin intermediul fondurilor europene, însă numărul proiectelor care au primit avansul este mai mare, acesta fiind necesar pentru pregătirea respectivelor proiecte. Din cele patru proiecte, trei au fost trimise deja spre evaluare Comisiei Europene, unul fiind în evaluarea Autorităţii de management în România. Autostrada Cernavodă-Constanţa, unul dintre proiecte Unul dintre proiecte este Autostrada Cernavodă-Constanţa, care are finanţare din partea Băncii Europene de Investiţii - 250 de milioane de euro, suma pe care ar trebui să o cofinanţeze statul român urmând să vină din fonduri europene - 70 milioane de euro. Un alt proiect este Centura ocolitoare la nivel de autostradă a Municipiului Constanţa, cu o valoare totală de 191,5 milioane euro, din care 86 de milioane de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), respectiv 52,7 milioane de euro din fonduri europene şi restul de la buget. Al treilea proiect mare care a fost deja trimis spre evaluare Comisiei Europene este cel al construirii unui dig de larg în Portul Constanţa, cu o valoare de 143,99 milioane euro, din care 83,7 milioane de la Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), iar restul va veni de la bugetul de stat. Al patrulea proiect depus, care se află în evaluarea autorităţii de management, este cel al reabilitării DN24, limita de judeţ Galaţi-Vaslui-Crasna-Albiţa, cu un buget total de 135,30 milioane de euro, din care peste 86 de milioane vor veni de la FEDR, iar restul de la bugetul de stat. Alături de aceste patru proiecte mari (cu o valoare de peste 50 milioane de euro), Ministerul Transporturilor a depus alte 10 proiecte mici, toate cele 14 proiecte urmând să primească 360 de milioane de euro prin POS-T, valoarea totală a acestor proiecte fiind de circa 858 milioane de euro. România va trebui să primească 5,7 miliarde euro prin Programul Operaţional Sectorial-Transporturi în perioada 2007-2013, însă reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că nevoia de finanţare pentru ca infrastructura din România să atingă nivelul european este de patru ori mai mare, de circa 20 miliarde de euro.