Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială România are 103 cinematografe

România are 103 cinematografe

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 02 Iulie 2024

Românii au cheltuit anul trecut 63 de milioane de euro în cinematografe, cu 25% mai mult decât în 2022, în condiţiile în care preţul biletelor a crescut cu 8,2% (de la 21,9 lei în 2022 la 23,7 lei în 2023), conform datelor Centrului Naţional al Cinematografiei, analizate de firma de consultanţă Cush­man & Wakefield Echinox. Au fost 13,02 milioane de spectatori în cinematografe, în creştere cu 16% faţă de 2022 şi uşor sub nivelul din 2019, când au fost 13,1 milioane. 

Potrivit analizei, la finalul anului trecut erau 103 cinematografe la nivel național, faţă de 95 în 2022. Cifrele includ atât cinematografele cu un singur ecran, cât şi pe cele cu mai multe ecrane, acestea din urmă reprezentând peste 96% din încasări şi 94% din numărul de spectatori. Cele mai mari pieţe cinematografice sunt Bucureşti (4.132.145 de spectatori în 2023), Cluj-Napoca (857.806), Timişoara (811.978), Constanţa (736.424) şi Braşov (625.608), care concentrează peste jumătate (55%) din cerere. 

„Inflaţia în scădere, vizibilă deja în dinamica vânzărilor de retail, şi creşterea ofertei de săli multiplex prin dezvoltarea de noi centre comerciale sau extinderea unora existente vor avea un impact pozitiv asupra pieţei cinematografice în perioada următoare”, susţine Dana Radoveneanu, reprezentant al companiei care a realizat analiza.