Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
România îşi promovează fructele şi legumele pe pieţele extracomunitare
▲ Ţara noastră se numără printre cele şapte ţări ale căror proiecte au fost declarate câştigătoare, pentru toate acestea Executivul european asigurând o cofinanţare de 11,1 milioane de euro ▲ România va promova pe pieţele extracomunitare, între care şi Rusia, fructe şi legume prelucrate - conserve ▲
Comisia Europeană a aprobat o serie de măsuri vizând informarea consumatorilor din ţări terţe cu privire la produsele agricole din Comunitate şi promovarea acestor produse pe pieţele respective. Dintre cele 20 de programe înaintate Comisiei au fost acceptate jumătate. Proiectele câştigătoare au fost prezentate de Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi România şi sunt consacrate unor produse cu indicaţii geografice şi denumiri de origine protejate, vinuri, fructe, legume, băuturi spirtoase şi produse din carne, precum şi uleiului de măsline şi produselor ecologice, informează CE. Contribuţia UE, care reprezintă jumătate din bugetul total al programelor, se ridică la 11,1 milioane de euro. „Produsele de calitate din UE sunt neîntrecute, vizibilitatea acestora pe pieţele din afara UE fiind pentru noi un obiectiv prioritar. Cred că sunt produse cu un imens potenţial de vânzare pe pieţele externe, unde oamenii apreciază tradiţia care stă la baza acestor alimente şi vinuri de calitate superioară“, a apreciat comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Mariann Fischer Boel. România va merge pe pieţele externe - America Latină, Norvegia, Rusia, potrivit portalului Euractiv.ro, care citează Comisia Europeană, cu fructe şi legume prelucrate - Romconserv, programul de promovare derulându-se, de la 1 ianuarie 2010, pe o perioadă de trei ani. Uniunea Europeană poate finanţa (cu maximum 50%) diferite acţiuni de informare şi de promovare în ţări terţe în favoarea unor produse agricole şi alimentare. Acestea se pot derula sub forma unor evenimente promoţionale şi publicitare, evidenţiind în mod special avantajele produselor comunitare, mai ales în ceea ce priveşte calitatea, igiena, siguranţa alimentelor, nutriţia, etichetarea, bunăstarea animalelor şi protecţia mediului. Finanţarea comunitară mai poate presupune, printre altele, un sprijin pentru participarea la manifestări şi târguri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicaţii geografice protejate (IGP) şi specialităţi tradiţionale garantate (STG), ca şi asupra agriculturii ecologice.