Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială România neglijează beneficiul social al sportului de masă

România neglijează beneficiul social al sportului de masă

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 31 Ian, 2020

Ministrul tineretului şi sportului, Ionuţ Stroe, a afirmat că la nivelul dezbaterilor şi politicilor publice din ultimii ani, în România, sportul este tratat „doar la nivel de performanţă, la nivel de vârfuri, de numărat medalii sau campioni“.

El a participat la conferinţa „România Educată - politici publice şi coordonarea surselor de finanţare“, organizată miercuri la Palatul Cotroceni.

„Din păcate, la nivelul opiniei publice, la nivelul dezbaterilor şi chiar al politicilor publice impuse în ultimii ani, în România, sportul este tratat doar la nivel de performanţă, doar la nivel de vârfuri, de numărat medalii sau campioni. Ceea ce, din păcate, se omite de foarte mulţi ani este componenta socială a sportului de masă, care este parte a procesului de educaţie în această ţară şi care trebuie reaşezat acolo unde îi este locul. Aş putea spune că în acest moment societatea românească are un văl pe care nu îl dă la o parte în ceea ce priveşte beneficiul social pe care sportul îl aduce în modul în care ne formăm copiii şi în special pe cei în forme de învăţământ prin sport“, a subliniat Stroe.

Potrivit acestuia, sportul poate fi „un vehicul de învăţare“. „La fel cum unui copil, la matematică sau fizică, poţi să îi arăţi care sunt modalităţile de a învăţa un lucru, la fel, prin sport, poţi învăţa cum să fii mai sănătos, să respecţi regulile într-un grup, să capeţi încredere în tineri, să te fixezi ca viitor adult cu valori şi cu principii clare şi bine definite, poţi să înveţi ce sunt toleranţa şi fair-playul“, a spus ministrul.