Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială România, „Ţara anului“ la cel mai mare târg de produse ecologice

România, „Ţara anului“ la cel mai mare târg de produse ecologice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Feb 2013

Cel mai mare târg de comerţ cu produse ecologice din lume, „BioFach Nürnberg 2013“, unde România deţine statutul de „Ţara anului“, şi-a deschis porţile pentru cei peste 2.400 de expozanţi proveniţi din 130 de ţări.

La ediţia din acest an a BioFach, organizată în intervalul 13-16 februarie, România este reprezentată de 55 de expozanţi din sectorul agriculturii ecologice, evenimentul fiind susţinut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică - „Bio România“. „Dorim ca prezenţa României la BioFach în calitate de «Ţara anului», pe lângă impactul de imagine, să producă efecte economice şi sociale ample în spaţiul rural românesc, prin pornirea motorului agriculturii ecologice. De asemenea, dorim să promovăm produsele tradiţionale româneşti certificate ecologic, care sunt la mare căutare în toată lumea occidentală“, a declarat pentru Agerpres preşedintele Asociaţiei Bio-România, Marian Cioceanu. Pavilionul României se întinde pe o suprafaţă de 600 de metri pătraţi, include un restaurant unde vor fi gătite meniuri tradiţionale româneşti, iar firmele expozante expun produse certificate ecologic, precum cereale şi seminţe oleaginoase, uleiuri, fructe de pădure, ciuperci uscate, plante medicinale, seminţe de plante aromatice şi mirodenii, furaje, brânzeturi, ouă, produse lactate, vinuri, fructe şi sucuri din fructe, produse de panificaţie, dulceţuri, cosmetice, miere şi produse apicole, produse provenite din acvacultură.

Datele Asociaţiei „Bio-România“ arată că valoarea exporturilor româneşti de produse ecologice se ridică la aproximativ 200 de milioane de euro anual, o cotă de circa 70-80% din producţia ecologică a României mergând la export. Cele mai exportate sunt cerealele, mierea, fructele de pădure şi mult mai puţin produsele procesate, precum brânzeturi, vinuri sau produsele de panificaţie. Ţările europene sunt principalele pieţe de export ale României pentru produsele ecologice, Germania, Austria sau Belgia fiind printre statele care importă masiv materie primă obţinută în sistemul ecologic autohton, dar şi principalele furnizoare de produse bio procesate pentru piaţa românească.