Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii au cea mai mare încredere în Armată şi Biserică

Românii au cea mai mare încredere în Armată şi Biserică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 20 Mai 2015

În topul încrederii în instituţiile interne, românii plasează Armata, Biserica şi Jandarmeria pe primele trei locuri, potrivit unui barometru realizat de Inscop Research.

Armata, Biserica şi Jandarmeria sunt instituţiile interne în care românii au cea mai mare încredere, potrivit Barometrului Inscop Research, citat de Agerpres.

În Biserică au încredere multă şi foarte multă 62,3% dintre români, în Armată au încredere 74,3% dintre respondenţi, iar locul al treilea în topul încrederii îl ocupă Jandarmeria, care se bucură de aprecierea a 62% dintre români.

Urmează Direcţia Naţională Anticorupţie cu 61,4% încredere multă şi foarte multă, care se află pe un trend ascendent faţă de luna februarie 2015, când 58,9% dintre români apreciau activitatea procurorilor.

Conform cercetării sociologice, Preşedinţia se situează pe poziţia a cincea cu 50,6% încredere multă şi foarte multă, iar Serviciul Român de Informaţii pe poziţia a şasea, beneficiind de încrederea a 50,3% dintre cetăţeni. Urmează Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu 49% încredere multă şi foarte multă, Serviciul de Informaţii Externe cu 47,8%, Poliţia cu 47,1%, Banca Naţională a României cu 44,5%, universităţile cu 41,5%  şi Agenţia Naţională de Integritate cu 39,8%.

Inclusă pentru prima dată în barometrul încrederii în instituţii, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală beneficiază de aprecierea a 37,9% dintre români. Primăriile contabilizează 34,3% încredere multă şi foarte multă, iar presa doar  34% (faţă de 37% în luna februarie).

Guvernul prezintă încredere doar pentru 23,8%, Parlamentul - 12,6%, în scădere cu peste 5 procente, iar consiliile judeţene sunt apreciate doar de 21,8% dintre respondenţii sondajului. Clasamentul este încheiat de sindicate cu 19,1%, patronate - 15,5%, bănci - 14,1% şi partide politice care înregistrează 6,5% în aprilie. De altfel, două treimi dintre români (73,3%) s-au declarat în favoarea schimbării actualei clase politice, în timp ce doar 15% consideră că nu este nevoie de o asemenea schimbare. „La întrebarea ce orientare ideologică ar trebui să aibă un partid nou pentru a fi votat, respondenţii au ales următoarele variante: 24,1% liberală, 20% social-democrată, 18,5% fără o ideologie anume, 6,1% monarhistă, 3,9% naţionalistă, 3,8% ecologistă, 1,8% altă ideologie, iar 21,7% nu au ştiut sau nu au răspuns“, mai arată sondajul citat de Agerpres. 

În ceea ce priveşte instituţiile internaţionale, românii au cea mai mare încredere în NATO - 60,7%, apoi ONU - 56,2%  şi UE - 55,5%. Urmează Comisia Europeană, care se plasează pe locul al patrulea cu 50,2%, Parlamentul European - 48,3%, Banca Mondială, cu 39,2% şi FMI - 33%.

Sondajul a fost realizat de Inscop Research în perioada 23 - 30 aprilie 2015 pe un eşantion de 1.085 de persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/minus 3%, la un grad de încredere de 95%, iar metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. (Oana Nistor)