Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii călătoresc tot mai puţin cu trenul

Românii călătoresc tot mai puţin cu trenul

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 12 August 2021

În ţara noastră, comparativ cu alte state europene, se înregistrează o reducere masivă a ponderii transportului feroviar în transportul de pasageri în ultimele două decenii, se arată într-un studiu publicat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă. Ţara noastră înregistrează o scădere de la 16,3% din totalul de pasageri, în anul 2000, la 4,2% în prezent.

Sondajul realizat în cadrul proiectului „România durabilă”, pe baza datelor Eurostat şi Institutului Naţional de Statistică (INS), arată astfel că românii preferă tot mai puţin trenul, deşi transportul feroviar este indicat de către 52% dintre aceştia ca fiind cel mai ecologic comparativ cu alte moduri de transport. „În Germania, ponderea era de 7,7% în anul 2000 şi de 9,4% în 2019. În UE28, media era de 7,1% în 2000 şi de 8,1% în 2019. În timp ce tendinţa generală în UE şi în statele dezvoltate este de a investi şi utiliza mai mult transportul feroviar pentru transportul pasagerilor, România a evoluat masiv în direcţia opusă, ceea ce aduce în prim-plan nevoia unei mult mai mari atenţii pentru transportul feroviar de pasageri”, se menţionează în sondajul citat de Agerpres.

Specialiştii Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României arată că reducerea utilizării transportului feroviar de către pasageri este în strânsă legătură cu reducerea lungimii reţelei totale funcţionale de cale ferată, după cum relevă şi datele INS. În acest context, statistica evidenţiază că numărul total de kilometri de cale ferată a ajuns la 10.769, de la 11.015 kilometri totali în funcţiune în 2000, România pierzând 246 kilometri.

„Calitatea infrastructurii şi confortul personal ar putea explica parte din această evoluţie”, explică realizatorii studiului. Din cauza infrastructurii deficitare, trenurile circulă cu o viteză mult mai mică faţă de ţările europene, iar în unele perioade, cum sunt zilele caniculare de vară, acestea înregistrează întârzieri de sute de minute. 

UE a declarat 2021 „Anul european al căilor ferate”, pentru a promova utilizarea mai frecventă a trenului, care este un mijloc de transport sigur și ecologic. Potrivit Biroului de presă al Parlamentului European, investițiile în transportul feroviar și promovarea trenurilor ca mod de transport ecologic, sigur și modern reprezintă unul dintre obiectivele acestui an. „Transportul feroviar produce doar 0,4 % din emisiile de gaze cu efect de seră din Uniune. Majoritatea căilor ferate sunt electrificate, iar transportul feroviar este singurul mod de transport care și-a redus considerabil emisiile din 1990 până astăzi”, se arată într-un comunicat al Parlamentului European. (O. N.)