Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii, cei mai interesați de știrile comunitare dintre europeni

Românii, cei mai interesați de știrile comunitare dintre europeni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 21 Iulie 2022

Datele ultimului Eurobarometru arată că 90% dintre români au citit, văzut sau auzit recent ştiri legate de Uniunea Europeană, cea mai mare proporţie dintr-un stat al blocului comunitar, în timp ce 81% dintre români caută informații despre legislativul comunitar. La fel de interesați de informațiile referitoare la instituțiile UE sunt francezii, maltezii, letonii și bulgarii.

Principala sursă de ştiri este televiziunea, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani, apoi platformele de ştiri online (43%), radioul (39%) şi platformele de comunicare socială şi blogurile (26%). Presa scrisă vine pe locul cinci: unul din cinci respondenţi (21%) menţionează că ziarele şi revistele sunt principala lor sursă de ştiri. Eurobarometrul mai relevă că cetăţenii europeni au încredere în mass-media tradiţionale (radio, televiziune sau presa scrisă), inclusiv în prezenţa lor online, mai mult decât în platformele de ştiri online şi în canalele online de comunicare socială.

Sondajul Eurobarometru Flash a fost realizat de Ipsos European Public Affairs, în perioada 26 aprilie - 11 mai, pe un eşantion de 52.347 de cetăţeni din Uniunea Europeană, în vârstă de cel puţin 15 ani, în fiecare dintre cele 27 de ţări ale UE.