Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii întorc spatele litoralului românesc

Românii întorc spatele litoralului românesc

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Iulie 2009

▲ Hotelierii de pe litoral se plâng de lipsa turiştilor, gradul de ocupare scăzând foarte mult, comparativ cu anii anteriori ▲ Cu toate acestea, românii au destui bani pentru un concediu în ţările vecine, numărul turiştilor români care preferă să-şi petreacă vacanţele în străinătate rămânând constant ▲ În plin sezon, Ministerul Turismului vrea să demareze o campanie pentru promovarea turismului românesc şi solicită, în acest sens, sprijinul gratuit al trusturilor de presă ▲

Patronatele din industria turismului încep încă de pe acum să se plângă de sezonul slab din acest an, gradul de ocupare a hotelurilor de pe litoralul românesc scăzând, în medie, cu 12% faţă de anul trecut. „Este cel mai slab an din 2000 până acum. A fost o perioadă când au repornit motoarele pe litoral, fapt care s-a întâmplat în jurul anului 2000. Imediat după ce a fost făcută privatizarea, turismul a început să-şi revină. 2009 este, însă, un an foarte slab“, a declarat, pentru HotNews.ro, Daniel Vasilescu, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). În ceea ce priveşte campania ministerului, Vasilescu susţine că „vine puţin cam târziu“, în condiţiile în care cei mai mulţi potenţiali turişti şi-au făcut deja planurile de vacanţă.

În timp ce pe litoralul românesc aglomeraţia nu mai este ca în anii trecuţi, destinaţiile externe au rămas în topul preferinţelor românilor, chiar şi pe fondul actualei crize economice. „Până acum nu s-au înregistrat scăderi pentru destinaţiile externe. Cei care s-au obişnuit să meargă în străinătate merg şi în acest an“, a precizat Vasilescu.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a anunţat, în plin sezon estival, demararea unei campanii de promoveze a litoralului românesc. Ministerul Turismului şi asociaţiile profesionale membre ale Consiliului Consultativ al ministerului au solicitat trusturilor de presă să susţină campania „Turist în România“, banii astfel economisiţi de minister urmând să fie investiţi în infrastructura turistică, se menţionează într-un comunicat al instituţiei.

Tichetele de vacanţă, un eşec

În timp ce turiştii străini renunţă la litoralul Mării Negre mai mult ca anul trecut, anul acesta românii întorc şi ei spatele unor staţiuni precum Mamaia sau altele, comentează ziarul austriac „Die Presse“.

Ruptura a avut loc deja la mijlocul sezonului turistic 2008. Dacă în luna iulie 2008, mass-media vorbea despre locuri de cazare arhipline, în august turiştii nu au mai venit. Numărul turiştilor străini a scăzut cu o cincime, indică surse din cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din Romania (ANAT), aceştia nefiind înlocuiţi nici de către autohtoni, care au preferat să plece în străinătate. Anul trecut, numărul românilor care şi-au petrecut concediul în insulele greceşti a fost de aproximativ 250.000, alţi 130.000 preferând litoralul turcesc, în timp ce litoralul bulgăresc a avut şi el parte, în mod surprinzător, de numeroşi oaspeţi veniţi din ţara vecină. Motivul pentru care litoralul propriu este dispreţuit este dezvăluit de şeful Agenţiei de Turism CMB, Cristian Bălcescu, într-un interviu acordat ziarului „Business Standard“, legat de sezonul turistic ratat de anul acesta. Conform lui Bălcescu, România nu este competitivă în privinţa preţurilor, raportul preţ-servicii fiind necorespunzător. El făcea referire la o nouă măsură destinată stimulării turismului românesc, şi anume introducerea de către Guvern a sistemului aşa-numitelor tichete de vacanţă, practicat cu succes în Ungaria de ani de zile.

În România, sistemul nu a avut însă succes, neputând obliga oamenii să-şi facă concediul în România. Argumentul său principal: tichetele de vacanţă, în pofida scutirilor de impozite, nu sunt deloc ieftine atunci când, din cauza situaţiei economice, oamenii trebuie să-şi reducă cheltuielile de concediu. Cu banii pentru câteva zile pe litoralul Mării Negre se poate petrece în străinătate un concediu de o săptămână, cu servicii incomparabile, opina el.